ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت | مهاجرت نخبگان |طرح صیانت از فضای مجازی | افزایش مهاجرت

وزیر صمت برادر همسرش را سرکار آورد

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی درباره رشد مهاجرت گفت: «ما مشکل قوانین در کشور نداریم بلکه مشکل اجرا داریم. شما اگر آمار بگیرید بیشترین مهاجرت نخبگان در هشت سال دولت آقای روحانی بوده است. پس این نشان می‌دهد که ما مشکل سو مدیریت و عدم دلسوزی آنها به حال و روز مجموعه‌ها و مردم باعث شده تبعات ناشی از آن به جامعه و مردم منتقل شود.»

وزیر صمت برادر همسرش را سرکار آورد

نماینده مردم گرمسار در مجلس، مطرح کرد: «در هر ماه آقای رئیسی ده هزار میلیارد بدهکاری دولت قبلی را می‌دهد و چه قدر آقای رئیسی نجیب است که این را تا حالا جایی نگفته است. هر کس دیگری بود مدام این را گردن دولت قبلی می‌انداخت مثل آقای روحانی که بعد از هشت سال هم تقصیر‌ها را گردن دولت احمدی نژاد می‌انداخت.»

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی درباره اینکه مجلس در بحث مهاجرت نخبگان چه تاثیر مثبتی می‌تواند داشته باشد، گفت: «ما مشکل قوانین در کشور نداریم بلکه مشکل اجرا داریم. شما اگر آمار بگیرید بیشترین مهاجرت نخبگان در هشت سال دولت آقای روحانی بوده است. پس این نشان می‌دهد که ما مشکل سو مدیریت و عدم دلسوزی آنها به حال و روز مجموعه‌ها و مردم باعث شده تبعات ناشی از آن به جامعه و مردم منتقل شود.»

وی ادامه داد: «اگر به دنبال این باشیم که فرمایشات حضرت آقا را مو به مو در دستگاه‌های اجرایی آویزه‌ی گوشمان کنیم، مطمئن باشید در تمام حوزه‌ها بیمه هستیم. شما اقتصاد مقاومتی را نگاه کنید، چندین ساله ایشان فرموده‌اند اما کسی اراده برای اجرایش نداشت یا بادی به هر جهت بود. امروزه اگر می‌خواهیم کشور را بیمه کنیم، باید به دنبال این باشیم که فرمایشات رهبری را اجرا کنیم.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها و فشار اقتصادی ناشی از آن که مردم متحمل آن شدند، چه نقشی در افزایش مهاجرت داشته است، عنوان کرد: «تحریم‌ها در همه حوزه‌ها اثر داشته ولی درصدش مهم است. ما نمی‌توانیم بگوییم عامل صد در صدی مهاجرت، تحریم‌ها بوده است بلکه یک بخشی اثر داشته و طبیعی هم است. از اول انقلاب اگر نگاه کنید تحریم‌ها بوده اما شدت آن تاثیر‌گذار است. الان شما بحث واکسن را نگاه کنید که در عرض یک ماه دولت آقای رئیسی چه شد که ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شد؟ در فاصله یک ماه چه تحولی مگر ایجاد شد جز اینکه آدم‌ها عوض شدند. مگر تحریم در زمان آقای رئیسی نبود؟ این است که می‌خواهم بگویم سو مدیریت مسئله اصلی است.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «خدا نکند رئیس جمهوری که خودش را دکتر، حقوقدان، سرهنگ و همه فن حریف بداند که نتیجه‌اش این می‌شود که یک چنین زمینی را به دولت بعدی تحویل دادند که هزاران میلیارد دلار بدهی دولت آقای روحانی بر گردن دولت آقای رئیسی افتاد. بدان معنا که در هر ماه آقای رئیسی ده هزار میلیارد بدهکاری دولت قبلی را می‌دهد و چه قدر آقای رئیسی نجیب است که این را تا حالا جایی نگفته است. هر کس دیگری بود مدام این را گردن دولت قبلی می‌انداخت مثل آقای روحانی که بعد از هشت سال هم تقصیر‌ها را گردن دولت احمدی نژاد می‌انداخت. اینکه ما تقصیرها را گردن دیگران می‌اندازیم منطقی نیست اما این انسان آنقدر نجیب است که هنوز یک جمله نگفته است که من ۵۰۰ و خورده‌ای هزار میلیارد دلار دارم بدهی دولت قبلی را می‌دهم.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که طرح‌هایی مانند طرح صیانت از فضای مجازی، چه تاثیری بر افزایش مهاجرت نخبگان دارد، اظهار کرد: «به باور من در طرح‌ها باید مردم دیده شوند. ما باید مردم و منافعشان را ببینیم و به دنبال این باشیم که آثار تخریبی برای مردم نداشته باشد چرا که کسب و کار در فضای مجازی آمار بالایی را دارد. بنابراین ما باید استفاده آسان و بهینه از فضای مجازی را برای مردم مهیا کنیم کما اینکه همکارانی که این طرح را پیگیری می‌کنند، باید این نگاه را داشته باشند.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید در خصوص رفتارهایی که ممکن است به کسب و کار مردم لطمه بزند، دقت کنیم، گفت: «از کارشناسان این حوزه باید در جلسات طرح استفاده شود که من خبر دارم این کار هم در حال پیگیری است. امید داریم که دوستان کاری کنند تا مردم دیده شوند و شرایط را مهیا کنیم تا آنها اسیب نبینند.»

مطهری درباره انتصابات فامیلی و اثری که بر افزایش مهاجرت دارد، خاطر نشان کرد: «بسیار بد است. هر دولتی هم که وارد بحث انتصابات فامیلی شود، به باور من شروع بسیاری از موارد مانند رانت و حرکات غیر منطقی خواهد بود. مثلا آقای وزیر صمت برادر همسرش را به عنوان دستیار ویژه وزیر و رئیس هیئت مدیره فولاد منصوب کرده است. آقای فاطمی امین یعنی هیچ نخبه‌ای در کشور نیست؟ شما که می‌خواهی یک میلیون خودرو در سال صادر کنی، در قیمت خودرو مانده‌ای؛ پراید ۱۷۰ ۱۸۰ میلیون شده. کما اینکه اگر توجه کنید، حضرت آیت الله رئیسی فرمودند که هیچ کدام از وزرا خط قرمزم نیست بنابراین ایشان با هیچ کس تعارف ندارد.»

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: «بعضی آقایان برادر خودشان یا برادر خانمشان را بر سر کار آورده‌اند و پست های آنچنانی هم داده‌اند که این سم مهلکی است برای فعالیت آن فرد و شروع خیلی بدی است. مطمئن باشید هر کس بگوید من مراقب هستم، دروغ می‌گوید. مردم از مدیران ما انتظار چنین رفتار‌هایی را ندارند. اگر هم آقایان تخصصی دارند، دست‌کم باید در یک حوزه دیگری فرستاده شوند تا آنجا کار کنند و نزدیک نباشند.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      اصلا مردم دارن کم کم به این باور میرسن که اولین اقدام این دولت جهادددددددی انقلابییییییی حل مشکل دامادهای خانواده وزیران مدیران خودش هست .حالا توی این موضوع. صدا سیما کجاست؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه