ارسال به دیگران پرینت

با هدف تلاش کی‌یف برای تقویت نیروی دریایی خود انجام گرفت

قایق‌های سابق گارد ساحلی آمریکا، در راه اوکراین

چند روز پس از آن‌که اوکراین نسبت به حمله احتمالی روسیه اعلام نگرانی کرد، یک کشتی، حامل دو قایق بازسازی‌شده گشتی که سابقاً متعلق به گارد ساحلی آمریکا بودند و برای تقویت نیروی دریایی اوکراین طراحی شده‌اند، امروز (شنبه) از تنگه داردانل عبور کرد.

قایق‌های سابق گارد ساحلی آمریکا، در راه اوکراین

این کشتی، که حامل دو قایق گشتی کلاس "آیلند" است، در هشتم نوامبر، بندر "بالتیمور" آمریکا را به مقصد بندر "اودسا" در اوکراین ترک کرده بود. ملوانان اوکراینی قبلاً آموزش‌های گسترده‌ای را در این کشتی‌ها در آمریکا گذرانده‌اند. اوکراین در سال ۲۰۱۹ نیز دو کشتی مشابه دریافت کرد.

سفیر آمریکا در کی‌یف گفت: این دو کشتی بخشی از یک قرارداد جدید امنیتی در قبال اوکراین هستند که ارزشی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار داشته و از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه و تصرف بخشی از شرق اوکراین توسط جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه، در جریان است.

آمریکا، اوکراین و ناتو، روسیه را به رفتار تهدیدآمیز علیه کی‌یف در هفته‌های گذشته متهم کرده و مدعی شده‌اند روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرز اوکراین، به شکلی غیرعادی افزایش داده است.

روسیه اما گفته حق دارد که نیروهایش را به هرکجای سرزمینش که خواست ببرد و ادعاها مبنی بر داشتن قصد حمله را رد کرده است.

پس از الحاق کریمه توسط روسیه، که در آن مسکو بسیاری از تجهیزات نیروی دریای اوکراین را تصاحب کرد، کی‌یف بخش اعظم نیروی دریایی خود در دریای سیاه را از دست داد. از آن زمان، اوکراین در تلاش است تا توان نظامی خود را با کمک کشورهای عضو ناتو، بازسازی کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه