ارسال به دیگران پرینت

ایروان: ۶ نظامی‌ ما در درگیری‌های سه‌شنبه کشته شدند

وزارت دفاع ارمنستان که پیشتر خبر داده بود یکی از نیرو‌های این کشور در درگیری‌های روز سه‌شنبه با جمهوری آذربایجان کشته شدند، امروز جمعه آمار جدیدی از تلفات ارائه داد. وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه (امروز) اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) مرزی با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

ایروان: ۶ نظامی‌ ما در درگیری‌های سه‌شنبه کشته شدند

وزارت دفاع ارمنستان که پیشتر خبر داده بود یکی از نیروهای این کشور در درگیری‌های روز سه‌شنبه با جمهوری آذربایجان کشته شدند، امروز جمعه آمار جدیدی از تلفات ارائه داد.

وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه (امروز) اعلام کرد که طی درگیری‌های شدید ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه ۲۵ آبان) مرزی با جمهوری آذربایجان، ۶ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان به گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های این کشور درباره دستورهای مخل ارتش ارمنستان به فرماندهان و سربازان این کشور در جریان درگیری‌های روز سه شنبه را تکذیب کرد.

وزارت دفاع ارمنستان گزارش مبنی بر اینکه در حمله ۱۶ نوامبر جمهوری آذربایجان، ارتش ارمنستان به افسران بالاتر از درجه سرگرد دستور خروج از منطقه جنگی را داده است، تکذیب کرد و آن را «خبر جعلی» خواند.

این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرد: «در گزارش یک رسانه ادعا شد که "در آخرین عملیات نظامی در سیونیک، افسران بالاتر از درجه سرگرد اجازه نداشتند در مناطق جنگی فعال در مواضع حضور پیدا کنند". این گزارش هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. ما بار دیگر به شدت خواستار آن هستیم که از انتشار اخبار جعلی خودداری کنید».

وزارت دفاع ارمنستان همچنین به یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌های این کشور مبنی بر دستورات ارتش به فرماندهان و سربازان این کشور مستقر در «سیونیک» واکنش نشان داد.

به گفته این وزارتخانه، یکی از رسانه‌های ارمنستانی اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر این ادعا که در درگیری‌های اخیر در استان سیونیک، نظامیان با درجه‌های بالاتر از سرگرد اجازه نداشتند به مواضع و نقاط داغ عملیاتی بروند.

وزارت دفاع ارمنستان افزود: «این اطلاعات هیچ ارتباطی به واقعیت ندارد. ما بار دیگر قانع‌کننده خواستار خودداری از انتشار اطلاعات نادرست هستیم».

توضیحات این وزارتخانه درباره وضعیت در سیونیک که استان هم مرز با ایران است، در شرایطی انجام شده که بعد از توافق سال گذشته سران روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان بر سر آتش‌بس، ادعاهای باکو درباره کریدور ادعایی «زنگه‌زور» بارها خبرساز شده است .

ایروان و باکو بعد از درگیری‌های شدید اخیر با میانجیگری دوباره مسکو با آتش‌بس موافقت کردند؛ درگیری‌هایی که به گفته ارمنستان و جمهوری آذربایجان از هر دو طرف تلفات گرفت.

وزارت دفاع ارمنستان پیشتر درباره تلفات این کشور در درگیری‌های روز سه شنبه با جمهوری آذربایجان گفته بود که یک نظامی این کشور کشته و ۱۳ تن دیگر اسیر شده‌‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم اعلام کرد که هفت تن از نیروهای نظامی این کشور طی همین درگیری‌ها کشته شدند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه