ارسال به دیگران پرینت

اولین واکنش چین به دستور تازه بایدن درباره کرونا

سفارت چین در آمریکا پس از دستور جو بایدن برای بازنگری اطلاعات درباره منشأ ویروس کرونا، گفت که سیاسی کردن منشأ این ویروس می‌تواند ادامه تحقیقات را مختل کرده و تلاش‌های جهانی را برای جلوگیری از همه گیری تضعیف کند. سفارت چین اعلام کرد که از "مطالعه کامل همه موارد زودهنگام کووید-۱۹ در سراسر جهان و بررسی کامل برخی پایگاه‌های مخفی و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.

اولین واکنش چین به دستور تازه بایدن درباره کرونا

 سفارت چین در آمریکا پس از دستور جو بایدن برای بازنگری اطلاعات درباره منشأ ویروس کرونا، گفت که سیاسی کردن منشأ این ویروس می‌تواند ادامه تحقیقات را مختل کرده و تلاش‌های جهانی را برای جلوگیری از همه گیری تضعیف کند.

درحالیکه سازمان بهداشت جهانی قصد دارد مرحله دوم تحقیقات درباره منشأ ویروس کرونا را آغاز کند، پس از اتهاماتی درباره درز تصادفی ویروس SRAS-CoV-۲ از آزمایشگاه تخصصی درباره کروناویروس‌ها در شهر ووهان، چین تحت فشار قرار گرفته است تا به بازرسان در تحقیقاتشان کمک کند.

چین به دفعات مسؤولیت این آزمایشگاه درباره خروج و انتقال تصادفی این ویروس از آزمایشگاه را تکذیب کرده است و تاکید دارد که آمریکا و کشورهای دیگر می‌خواهند با این اتهامات توجهات به شکست خود در زمینه مهار این ویروس را منحرف کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد: سرویس‌های اطلاعاتی کشور درحال تحقیق هستند تا بفهمیم که ویروس کووید-۱۹ از طریق تماس انسانی با یک حیوان ناقل بوجود آمده یا اینکه یک تصادف آزمایشگاهی بوده است.

سفارت چین اعلام کرد که از "مطالعه کامل همه موارد زودهنگام کووید-۱۹ در سراسر جهان و بررسی کامل برخی پایگاه‌های مخفی و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه