ارسال به دیگران پرینت

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس | کشورهای عربی | برنامه هسته‌ای ایرا

واشنگتن قصد داردبا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایران همکاری کند

«دانییل بنایم» دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» مدعی شد که واشنگتن قصد دارد در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری کند. بنایم در مصاحبه با شبکه خبری «الحره» گفت که پیام آمریکا به کشورهای عربی و منطقه این است که «ما در منطقه هستیم و باقی می‌مانیم. شراکتهای پایداری داریم که از چند دهه پیش شکل گرفته است و قصد داریم آن را تا چند دهه آینده ادامه دهیم».

واشنگتن قصد داردبا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایران همکاری کند

«دانییل بنایم» دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» مدعی شد که واشنگتن قصد دارد در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری کند.

بنایم در مصاحبه با شبکه خبری «الحره» گفت که پیام آمریکا به کشورهای عربی و منطقه این است که «ما در منطقه هستیم و باقی می‌مانیم. شراکتهای پایداری داریم که از چند دهه پیش شکل گرفته است و قصد داریم آن را تا چند دهه آینده ادامه دهیم».

مقام آمریکایی با اشاره به سفر منطقه‌ای «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تصریح کرد: «من و رابرت مالی از سه هفته پیش در امارات، قطر و عربستان بودیم و مجددا به ریاض برخواهیم گشت تا با سران [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و سران اروپایی در قالب یک سازوکار جدید دیدار کنیم تا نشان دهیم که جامعه بین‌الملل در تلاش برای رفع نگرانی‌های جهانی از برنامه هسته‌ای ایران و رفع چالش‌های ناشی از رفتارهای منطقه‌ای ایران متحد است. فکر می‌کنم که مذاکرات و رایزنیهای راهبردی بیشتری با کشورهای [عربی] خلیج [فارس] صورت خواهد گرفت».

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «می‌خواهیم به جهان این پیام را بدهیم که همپیمانان اصلی آمریکا در اروپا و دوستان نزدیک ما در خاورمیانه، در کنار ما قرار دارند. همه ما در کنار هم هستیم تا به ایران و هر کسی که حامی ایران است، این پیام را بدهیم که باید مسائل هسته‌ای را حل کنید. نمی‌توانید بین ما، تفرقه ایجاد کنید. باید با ما تلاش کنید تا مسائل هسته‌ای و همچنین منطقه‌ای را حل کنیم».

لینک کوتاه

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Arya ارسالی در

      دوکلمه هم از مادرعروس.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه