ارسال به دیگران پرینت

قیمت سکه و طلا | سکه و طلا | دلار | کاهش تورم

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟

معاملات آتی طلا روز دوشنبه، ۲۴ آبان، پس از تلاش اولیه برای صعود به بالاترین سطح هفته گذشته یعنی ۱۸۷۱.۴۰ دلار نتوانست خریداران کافی برای ادامه حرکت را جذب کند و در نتیجه در حال کاهش است.

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟

به گزارش اف ایکس امپایر پس از جهش چهارشنبه گذشته معاملات طلا به بالاترین سطح خود از ۱۵ ژوئن(۱۸۷۰.۶۰ دلار) بازار برای ادامه این حرکت تلاش کرد و در اوایل روز گذشته در ۱۸۷۲.۶۰ دلار متوقف شد و تنها ۲ دلار افزایش یافت.

ناتوانی در ادامه روند صعودی با اطمینان نشان می‌دهد معامله‌گران نگران ارزش‌گذاری هستند و تمایلی به خرید در سطح قیمت فعلی ندارند.

بر این اساس ممکن است معامله‌گران یا نگران اتخاذ موضع جنگ طلبانه‌تر فدرال رزرو در قبال کاهش تورم یا مداخله دولت فدرال در بازارهای نفت خام و بنزین در تلاش برای کاهش قیمت‌ها و در نتیجه تورم باشند.

تحلیل تکنیکال نمودار نوسان روزان

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟

روند اصلی نوسان روزانه صعودی است. معاملات به سوی ۱۸۷۲.۶۰ دلار نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

حرکت به سمت ۱۷۵۸.۵۰ دلار روند اصلی را به نزولی تغییر خواهد داد.

نزدیک‌ترین سطح حمایت بالاترین سطح قبلی با ۱۸۳۹ دلار است و پس از آن سطح فیبوناچی در ۱۸۲۸.۸۰ دلار قرار دارد.

محدوده کوتاه مدت ۱۷۵۸.۵۰ تا ۱۸۷۲.۶۰ دلار است. سطح ۵۰ درصدی آن در ۱۸۱۵.۶۰ دلار یکی دیگر از اهداف نزولی بالقوه است.

پشتیبانی اصلی ۱۸۰۰ تا ۱۷۹۵ دلار است.

سناریوی صعودی

حرکت مداوم بیش از ۱۸۶۸.۵۰ دلار نشان‌ دهنده حضور خریداران خواهد بود. کاهش قیمت روزانه در ۱۸۷۲.۶۰ دلار نشان می‌دهد که خرید ممکن است قوی‌تر شود. این امر می‌تواند باعث افزایش قیمت شود اما همه چیز به حجم خرید بستگی دارد.

نمودار روزانه نشان می‌دهد که بهترین اهداف صعودی ۱۹۱۹.۱۰ دلار تا ۱۹۲۲ دلار است؛ بنابراین احتمال شتاب به سمت صعود وجود دارد.

سناریوی نزولی

حرکت مداوم زیر ۱۸۶۸.۵۰ دلار نشان‌ دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت به اندازه کافی روند نزولی ایجاد کند، به دنبال این باشید که فروش احتمالا به ۱۸۳۹ تا ۱۸۲۸.۸۰ دلار برسد. از آنجایی که روند اصلی رو به افزایش است، خریداران احتمالا برای آزمایش این منطقه وارد می‌شوند.

اگر ۱۸۲۸.۸۰ دلار شکست خورد، به دنبال ضعف بیشتر در ۱۸۱۵.۶۰ دلار باشید.

با توجه به افزایش طولانی‌مدت از نظر قیمت و زمان، طلا وارد پنجره زمانی برای سقوط بالقوه شده است. ۱۸۶۸.۵۰ دلار می‌تواند سقف بازگشت قیمت بسته شده روزانه را تشکیل دهد.

در صورت تایید این مورد می‌تواند آغاز فروش ۲ تا سه روزه با ۱۸۱۵.۶۰ دلار محتمل‌ترین هدف نزولی در این بازه زمانی باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه