ارسال به دیگران پرینت

“توپک پنیری”،وعده ای جذاب و لذیذ برای عصرانه

توپک پنیری غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که شما می توانید آن را به راحتی برای وعده عصرانه درست کرده و از آن لذت ببرید.

“توپک پنیری”،وعده ای جذاب و لذیذ برای عصرانه

توپک پنیری غذایی بسیار راحت و در عین حال لذیذ است که برای روزهای پرمشغله می توانید آن را درست کرده و از این وعده خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم

1-برنج پخته 2 پیمانه

2-پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

3-تخم مرغ ۲ عدد

4-جعفری ۴ قاشق غذاخوری

5-کالباس ۲۰۰ گرم

6-آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

7-بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

8-پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

9-پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری

10-نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد لازم برای سوخاری کردن

1-آرد سفید ۱ پیمانه

2-پودر سوخاری ۱ پیمانه

3-پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم

4-تخم مرغ ۲ عدد

5-روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار کافی

دستور پخت توپک پنیری

طرز تهیه:

برای تهیه توپک پنیری خوشمزه ابتدا برنج پخته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا کالباس را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

در این مرحله پنیر پیتزا را به همراه تخم مرغ، آرد سفید، بکینگ پودر، پودر سیر، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با دست به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.

برای درست کردن توپک ها ابتدا دستمان را با روغن چرب می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم، سپس با دست مواد را کف دستمان باز می کنیم، سپس مقداری پنیر پیتزا وسط آن قرار می دهیم و آنرا مانند یک توپ جمع می کنیم.

سپس به همین ترتیب تمام مواد را درست می کنیم و درون یک سینی می چینیم. در ادامه سینی حاوی توپک ها را داخل فریزر قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا توپک ها نیمه منجمد شوند.

پس از اینکه توپک ها را از فریزر خارج کردیم باید مواد سوخاری کردن توپک ها را آماده کنیم. برای این منظور آرد سفید، تخم مرغ و پودر سوخاری را به صورت جداگانه در سه کاسه می ریزیم و جلوی دستما قرار می دهیم.

در این مرحله تخم مرغ را با چنگال به خوبی می زنیم تا از لختگی خارج شوند. حالا یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که توپک ها در زمان سرخ شدن در روغن داغ شناور باشند.

در این مرحله توپک ها را ابتدا درون آرد سفید، سپس تخم مرغ و در آخر در پودر سوخاری می غلطانیم، سپس در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه توپک ها سرخ شدند روغن اضافی شان را می گیریم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه