ارسال به دیگران پرینت

هوش مصنوعی | استارتاپی جدید | دانشجویان رشته علوم کامپیوتر

توسعه هوش مصنوعی ۶ میلیون دلاری که لهجه را در حین مکالمه تغییر می‌دهد

سه دانشجوی استنفورد برای حل مشکل لهجه یکی از دوستان خود، سیستمی به ارزش ۶ میلیون دلار مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در حین مکالمه لهجه را تغییر دهد.

توسعه هوش مصنوعی ۶ میلیون دلاری که لهجه را در حین مکالمه تغییر می‌دهد

دوست این سه دانشجوی استنفوردی به دلیل داشتن لهجه در بخش پشتیبانی مشتریان، کار خود را از دست داد و همین مساله باعث شد دوستانش به فکر راهکاری برای حل این مشکل بیفتند.

برخی افراد متاسفانه به دلیل داشتن لهجه نمی‌توانند در هر کاری مشغول به فعالیت شوند و در واقع لهجه داشتن به مانعی برای آنها در کار تبدیل می‌شود، اما ظاهرا هوش مصنوعی این مشکل را حل خواهد کرد. دانشجویان توسعه‌دهنده این سیستم با راه‌اندازی استارتاپی جدید می‌گویند قصد دارند به مردم جهان کمک کنند تا بهتر درک شوند و بهتر درک کنند.

این استارتاپ توسط دانشجویان رشته علوم کامپیوتر از چین، دانشجوی رشته مهندسی و علوم مدیریت متمرکز بر هوش مصنوعی از روسیه و دانشجوی دیگری در رشته MSE با محوریت تجاری از ونزوئلا کار خود را آغاز کرده است.

این سه نفر تحقیقات زیادی در مورد تبدیل صدا انجام داده‌اند و تحقیقات قبلی را نیز مورد بررسی قرار داده و متوجه شدند کار زیادی روی تغییر لهجه انجام نشده است. سیستم طراحی شده توسط آنها می‌تواند لهجه فرد را تشخیص داده و به کاربر کمک کند تا به صورت بدون لهجه صدایش را به گوش مخاطب برساند.

این سه دانشجو استارتاپ «ساناس» را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کردند واکنون این شرکت ۱۴ نفر پرسنل دارد. ساناس اکنون به صورت تخصصی روی الگوریتم‌های مربوط به تغییر لهجه از طریق شبکه عصبی توسعه یافته کار می‌کند و می‌تواند انگلیسی را به لهجه آمریکایی، استرالیایی، بریتانیایی، فیلیپینی و اسپانیایی تغییر دهد. این شرکت همچنین در حال کار روی حذف لهجه از زبان‌های دیگر مانند فرانسوی است.

در حال حاضر ساناس خدمات خود را به صورت آزمایشی در اختیار برخی شرکت‌ها قرار داده است. اواخر ماه مه ساناس توانست دور اولیه جذب سرمایه ۵.۵ میلیون دلاری را با موفقیت به پایان برساند و در کل برای محصول جدید خود سرمایه‌گذاری خود را به ۶ میلیون دلار رساند.

 

منبع : دیجاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه