ارسال به دیگران پرینت

انتخابات دومای روسیه آغاز شد

انتخابات واحد در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور آغاز شد.

انتخابات دومای روسیه آغاز شد

 انتخابات واحد در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور آغاز شد.

رای گیری انتخابات واحد در روسیه از ساعت هشت بامداد امروز (جمعه) در مسکو آغاز شد و در مناطق شرقی تر این کشور پهناور از چندین ساعت پیش آغاز شده است.

بر اساس تصمیم گرفته شده ازسوی کمیسیون مرکزی انتخابات، تشکیلات دست اندرکار برگزاری انتخابات در روسیه، از امروز تا روز یکشنبه رای گیری صورت می گیرد اما روز یکشنبه ۱۹ ماه سپتامبر روز اصلی رای گیری است.

درهای بیش از ۹۵ حوزه رای گیری در این سه روز برای اخذ آرای رای دهندگان روس باز است و در هر حوزه رای گیری چند ناظر برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات مستقر هستند.

در همه حوزه های رای گیری نیز دوربین های مدار بسته نصب شده است که کنترل رای گیری و نظارت بر آن را آسانتر کرده است.

مهم ترین انتخابات در این سه روز، انتخابات دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه) است که بر اساس قوانین انتخاباتی این کشور ۲۲۵ نفر از طریق فهرست حزبی و ۲۲۵ نفر دیگر از بین نامزدهای انفرادی برگزیده می شوند.

نمایندگان دومای روسیه برای دوره پنج ساله انتخاب خواهند شد.

در این انتخابات ۱۵ حزب نامزد شده بود که ۱۴ حزب به ثبت رسیده و کمیسیون مرکزی انتخابات یک حزب را برای ثبت تایید نکرد.

این احزاب شامل حزب کمونیست روسیه، حزب سبزها، حزب لیبرال دمکرات، حزب روسیه واحد، افراد جدید، روسیه عادل-طرفدار حقیقت، یابلوکا، حزب رشد، حزب روسی آزادی و عدالت، کمونیست های روسیه، پلتفرم مدنی، آلترناتیو سبز، میهن، حزب بازنشستگان می شوند.

در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند.

انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می شود و روسای جمهور چچن، اوستیای شمالی، ماردوویا، داغستان، تووا و کاراچایوو-چرکسیا و استانداران خاباروفسک، پنزا، بلگورود، تیورسکایا، تولسکایا و اولیانوف با رای مردم انتخاب می شوند.

رای انتخابات واحد روسیه در شرایط تدابیر شدید برای پیشگیری از همه گیری کرونا برگزار می شود و برای اجرای این تدابیر در حوزه های رای گیری، ۴.۸ میلیارد روبل (نزدیک به ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) تخصیص یافته است.

انتخابات دومای روسیه به عرصه جدید تنش های روسیه و غرب به رهبری آمریکا تبدیل شده است و مسکو در ماههای اخیر برای مقابله با اقدامات مداخله جویانه غرب بویژه آمریکا در جریان انتخابات و تاثیرگذاری بر نتایج آن اقدامات گسترده بکار بست.

برای نخستین بار سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات روسیه نظارت نمی کند و این سازمان اواسط مرداد ماه اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

حکومت روسیه امیدوار است به رغم تلاش های آمریکا و متحدانش بویژه برخی کشورهای دارای گرایش های شدید ضدروسی ازجمله انگلیس، لهستان و کشورهای بالتیک، انتخابات هفته آینده در فضای آرام و بدون هر گونه تنش و حوادث غیرمترقبه برگزار شود.

الا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در این رابطه گفت که امیدوار است میزان حضور مردم در انتخابات واحد در روسیه کمتر از انتخابات سال ۲۰۱۶ نباشد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه