ارسال به دیگران پرینت

صهیونیست | حمله سایبری

«عصای موسی» هیمنه پوشالی سایبری رژیم صهیونیستی را شکافت

حملات سایبری گروه های هکری «عصای موسی» و «سایه سیاه» به زیر ساخت های رژیم صهیونیستی و دسترسی به اطلاعات حیاتی و انتشار آنها، منجر به فرو ریختن عظمت توخالی سایبری این رژیم شد.

«عصای موسی» هیمنه پوشالی سایبری رژیم صهیونیستی را شکافت

 عوامل مؤثر در معادلات جهانی و داشتن دست برتر و تفوق در امور سیاسی و نظامی به شدت متحول و دگرگون شده‌اند به طوری که عملاً می‌توان گفت که دوران جنگ‌های کلاسیک به پایان خود نزدیک شده است.

میزان تسلیحات و قدرت اقتصادی کشورها از مؤلفه‌های اصلی برتری در امور یاد شده محسوب می‌شوند، اما در کنار این موارد مؤلفه دیگری به شدت خودنمایی می‌کند که به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد و چه بسا در آینده‌ای بسیار نزدیک به اصلی ترین عامل برتری سیاسی و نظامی تبدیل شود و آن قدرت سایبری است.

امروزه اهمیت امنیت سایبری برای یک کشور، نه تنها از امنیت مرزهای آن کشور کمتر نیست، بلکه مهم‌تر و حیاتی نیز محسوب می‌شود.

داشتن توانمندی‌های لازم در حراست و حفاظت از زیرساخت‌هایی که به نحوی وابسته به فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های داخلی و به طور کلی فضای سایبری دارند از نان شب هم برای دولت‌ها واجب تر شده، چرا که با از کار افتادن هر بخشی که در بستر فضاهای یادشده کار می‌کند، چه بسا آسیب‌ها و لطمات جبران ناپذیری به کلیت کشور مذکور وارد شده و در مواردی حتی منجر به بروز بحران‌های غیرقابل کنترل فروپاشی آن نیز گردد.

برعکس این قضیه نیز صادق است. کشورهای مختلف، با تلاش برای بالا بردن توانمندی‌های خود در فضای سایبری و داشتن دست بالا در این زمینه، سعی در استفاده از این مؤلفه قدرتمند در معاملات، مناقشات، توافقات، بازیگردانی در صحنه جهانی و چه بسا حمله به یکدیگر دارند.

رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس نامشروعش در فلسطین اشغالی، به طرق و انحاء مختلف سعی در بالا بردن توانمندی‌های خود برای سرکوب فلسطینیان و قلدری در بین کشورهای عرب منطقه خاورمیانه داشته است و در این راه از هیچ سیاست و رویکردی فرو گذاری نکرده است.

توانمندی‌های لازم در حفاظت از زیرساخت‌هایی که به نحوی وابسته به فضای سایبری هستند از نان شب هم برای دولت‌ها واجب تر است

توانمندی در حوزه سایبری نیز از اولویت‌های اصلی این رژیم بوده است، به طوری که رژیم مذکور داعیه این مسئله را دارد که در بین کشورهای قدرتمند در امور سایبری، سری در سرها دارد و هیچکس در این زمینه یارای هماوردی با وی را ندارد.

علی رغم ادعاهایی از این دست و به ویژه اینکه کشورهای عرب سازشکار، با تشکیل ائتلافی نانوشته با این رژیم سعی در پشتیبانی مالی این رژیم در بلندپروازی‌های سایبری اش دارند تا از این راه طرفی نیز برای خود ببندند، هیمنه و اقتدار پوشالی صهیونیست‌ها و ادعاهای واهی شأن طی چند حمله سایبری دو گروه هکری، فرو ریخت و حیثیتی برایشان نماند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی در دو هفته اخیر، گروهی هکری موسوم به «عصای موسی» (Moses Staff) طی حملاتی سایبری به زیرساخت‌ها و سایت‌های حساس این رژیم، به اطلاعات حیاتی و پایگاه‌های داده بسیاری دست پیدا کرده است.

گروه مذبور یک تصویر شخصی از «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که زیر آن در پیامی تهدیدآمیز نوشته شده بود: ما از تمامی تصمیمات تو با خبر هستیم و سرانجام جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظارش را نداری، همانطور که پیش تر شرکت‌های خصوصی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات صدها کاربر آن منتشر شد.

پیام مذکور با این جمله به پایان رسیده بود که این تازه آغاز کار است.

عصای موسی همچنین در حملات بعدی خود، سه شرکت بزرگ مهندسی رژیم صهیونیستی و همچنین شرکت‌های مشاوره مالیاتی این رژیم را هک کرد و به اطلاعات مشتریان، داده‌های محرمانه و دیگر اطلاعات خصوصی آنها دست یافت و اقدام به انتشار آنها نمود.

همزمان با این حملات و ضعف عملکرد و دفاع سایبری این رژیم مدعی، «اورشلیم پست» در کنار گزارش‌های حملات سایبری، از گروه هکری دیگری موسوم به «سایه سیاه» (Black Shadow) نام برد و گزارش داد که گروه مذبور سرورهای شرکت اینترنتی «سایبرسرو» (Cyberserve) رژیم صهیونیستی را هک، بلافاصله آن‌ها را خاموش و تهدید به درز اطلاعات کرده است.

رژیم صهیونیستی از حملات گروه‌های هکری کمر راست نکرده بود که گروهی به نام «عدالت برای فلسطین» اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی این رژیم در فضای مجازی منتشر کرد

اورشلیم پست بعداً در گزارشی مجزا نوشت که سایه سیاه اخیراً در پی عدم دریافت پول درخواستی اش، اقدام به انتشار بخشی از اطلاعاتی کرده که به دست آورده است.

رژیم صهیونیستی هنوز از حملات گروه‌های هکری یاد شده کمر راست نکرده بود که گروه دیگری با نام «عدالت برای فلسطین» اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی این رژیم در فضای مجازی منتشر کرد.

اطلاعات مذکور از عکس‌های شخصی «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تا آدرس منزل «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد و شماره تلفن «رونن بار» رئیس سازمان تروریستی «شاباک» را شامل می‌شود.

موارد مذکور خود به تنهایی کافی هستند تا خط بطلانی باشند بر توهم ابهت سایبری که این رژیم دچارش است و این نشان می‌دهد که این رژیم در مقابله با تهدیدات سایبری و حملاتی از این دست چقدر ضعیف و زبون عمل می‌کند و قادر به دفاع از خود در برابر گروه‌های هکری پیش افتاده نیست، چه رسد به اینکه بخواهد تهدیدی سایبری برای دیگران باشد.

قضیه اما فقط به این موارد و ضعف این رژیم در امور سایبری محدود نمی‌شود.

اخیراً حساب کاربری «اینتل اسکای» (Intelsky) در توئیتر که در زمینه تحلیل تصاویر ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، از گاف بزرگ امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد، مبنی بر اینکه ارتش این رژیم به جای انتشار نقشه مراکز آزمایش کرونا، موقعیت جغرافیایی مراکز حساس نظامی خود را منتشر کرده است و اکنون موقعیت و آدرس این مکان‌ها در دسترس همگان است.

کمی تأمل درباره موارد یاد شده و همچنین گاف‌های امنیتی و به ویژه سایبری این چنینی، ضعف بنیادی در ساختار رژیمی را عیان می‌کند که تنها با ادعا و جوسازی، سعی در بزرگ و مهم جلوه دادن خود در همه امور دنیا و به ویژه منطقه خاورمیانه است تا بتواند به منافع شوم خود دست یابد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه