ارسال به دیگران پرینت

نبرد طارمی _ اسکوچیج؛ «حتما یک خیریتی توش بوده»

جمله معروف «حتما یک خیریتی توش بوده» مهدی طارمی از سال‌ها پیش تاکنون در ذهن فوتبال دوستان مانده است. مهدی طارمی در تابستان سال ۹۵ با هدف پیوستن به تیم ریزه اسپور به ترکیه رفت، با این تیم قرارداد بست. اما دوباره به ایران برگشت و برای پرسپولیس بازی کرد. این اتفاق باعث محرومیت ۴ ماهه مهدی طارمی و جریمه ۸۰۰ هزار یورویی باشگاه پرسپولیس در شب بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. طارمی، اما در واکنش به این زخم کاری به پرسپولیس گفت «حتما یک خیریتی توش بوده». حال درگیری دوباره طارمی با اسکوچیچ باعث حاشیه برای تیم ملی و ترس از به خطر افتادن صعود به جام جهانی شده.

نبرد طارمی _ اسکوچیج؛ «حتما یک خیریتی توش بوده»

جمله معروف «حتما یک خیریتی توش بوده» مهدی طارمی از سال‌ها پیش تاکنون در ذهن فوتبال دوستان مانده است. مهدی طارمی در تابستان سال ۹۵ با هدف پیوستن به تیم ریزه اسپور به ترکیه رفت، با این تیم قرارداد بست. اما دوباره به ایران برگشت و برای پرسپولیس بازی کرد. این اتفاق باعث محرومیت ۴ ماهه مهدی طارمی و جریمه ۸۰۰ هزار یورویی باشگاه پرسپولیس در شب بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. طارمی، اما در واکنش به این زخم کاری به پرسپولیس گفت «حتما یک خیریتی توش بوده». حال درگیری دوباره طارمی با اسکوچیچ باعث حاشیه برای تیم ملی و ترس از به خطر افتادن صعود به جام جهانی شده.

سه روز پیش لیست تیم ملی فوتبال برای دیدار با لبنان و سوریه در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد و در کمال تعجب نامی از مهدی طارمی نبود. این امر نشان دهنده اختلافات بالای سرمربی و ستاره تیم ملی بود.

شروع اختلافات
دراگان اسکوچیچ در اواخر مهر ماه در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کروات گفت: «فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آن‌ها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آن‌ها هنوز آنقدر خوب نیستند.»

این صحبت‌های سرمربی تیم ملی با واکنش مهدی طارمی رو‌به‌رو شد. طارمی در توییتی نوشت «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و. … از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است.»

پاسخ طارمی به اسکوچیچ با واکنش‌های زیادی همراه شد، اما پایان حواشی تیم ملی نبود، اسکوچیچ برای حفظ اقتدار و کنترل حواشی تیم ملی تصمیم به حذف مهدی طارمی گرفت. حال تیم ملی حداقل در دو بازی مقابل لبنان و سوریه ستاره خود را که سابقه آقای گلی لیگ پرتغال و شگفتی در لیگ قهرمانان اروپا با گل زدن به لیورپول و آث میلان را در کارنامه خود دارد در اختیار ندارد.

واکنش رسانه‌های بین المللی به اختلاف طارمی و اسکوچیچ
اختلاف ستاره تیم ملی با اسکوچیچ نه تنها در رسانه‌های داخلی بلکه در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت.

خبرگزاری رویترز:
«مهدی طارمی که در تیم ملی ایران زوج خوبی با سردار آزمون داشت از سوی دراگان اسکوچیچ خط خورد و در فهرست تیم ملی فوتبال حضور ندارد.»

روزنامه آبولا پرتغال:
«اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، طارمی را از فهرست تیم ملی خط زد و این موضوع نگرانی را برای هواداران ایران ایجاد کرد. طارمی به دلیل اختلاف با دراگان اسکوچیچ، برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی، مقابل لبنان و سوریه دعوت نشده است.»

روزنامه رکورد:
«چهره بزرگ تیم ملی فوتبال ایران به اردوی کشورش دعوت نشد. او پیش از این در پیامی پاسخ سرمربی خود دراگان اسکوچیچ در تیم ملی را داد و به همین دلیل به اردوی کشورش دعوت نشد.

روزنامه الشرق قطر:
«طارمی در فهرست اخیر تیم ملی فوتبال ایران قرار نگرفت. اسکوچیچ درباره این تصمیم خود توضیح نداده است. طارمی در فصل جاری لیگ پرتغال ۱۰ گل به ثمر رسانده است. زوج او و سردار آزمون سهم به‌سزایی در صدرنشینی ایران در گروه نخست داشته اند.»

سایت AFC:
«دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی مهاجم پورتو و گلزن لیگ برتر پرتغال را از لیست بازی با لبنان و سوریه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خط زد. طارمی به همراه پورتو در این فصل ۱۰ گل به ثمر رسانده است. ستاره ایرانی در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز ۲ گل برای ایران به ثمر رسانده است.»

واکنش پیشکسوتان فوتبال به درگیری طارمی و اسکوچیچ

حشمت مهاجرانی:
«وظیفه سرپرست تیم و دستیاران سرمربی بوده است که اجازه ندهند این مسائل حاشیه‌ای بین بازیکن و مربی به وجود بیاید. سرمربی تیم ملی نقطه نظرات خودش را گفته است، اما نمی‌دانم با چه دیدگاهی گفته بود که بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند. امیدوارم این سوءتفاهم به هر صورت برای بازی‌های بعدی برطرف شود. دو سه هفته پیش صحبتی شده و به این صحبت پاسخ داده شده است، اما نباید به گذشته برگردیم و باید امیدوارم باشیم این مشکل برای بازی‌های بعدی حل شود.»

بیژن ذوالفقار نسب، مربی اسبق تیم ملی:
«در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران در گروه خود صدرنشین بوده و هیچ شکستی را متحمل نشده، اظهارات دراگان اسکوچیچ مبنی بر تاکتیک‌پذیری پایین فوتبالیست‌های ایرانی لزومی نداشته و در عین حال مهدی طارمی نیز باید خویشتن‌داری بیشتری نشان می‌داد.»

حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس:
از نظر اخلاقی کار درستی انجام شد، چون وظیفه بازیکن بازی کردن است و نباید درباره مسائل فنی صحبت کند. آیا طارمی می‌تواند برود و از مربی پورتو ایراد بگیرد؟ اگر این کار را انجام دهد، باشگاه او را جریمه و یا حتی اخراج می‌کند. ما هم باید این را جا بندازیم که هیچ بازیکنی حق انتقاد از باشگاه یا تیم ملی‌اش را ندارد.

باقری: طارمی گوشی را برنداشت / طارمی: شماره اش را نداشتم

کریم باقری مربی تیم ملی اما در آخرین واکنش در یک برنامه تلویزیونی گفت که اسکوچیچ، خورشیدی و من با طارمی تماس گرفتیم اما طارمی پاسخ تلفنمان را نداد. این اختلافات انشاءاله بعد از این دو بازی حل می‌شود و طارمی به تیم ملی برمی‌گردد. صحبت نکردن مهدی با من و اسکوچیچ به حاشیه ها دامن زد. در این مقطع همه باید از تیم ملی حمایت کنیم.

مهدی طارمی هم در پاسخ گفت من شماره کریم باقری را نداشتم وگرنه همچین جسارتی نمیکردم. او اضافه کرد که پس از برگزاری دو بازی تیم ملی در این باره توضیح می‌دهد.

از رحمتی و کی‌روش تا بکام و فرگوسن؛ جنجال بین بازیکن و سرمربی

مهدی رحمتی و کی‌روش
حذف دروازه بان شماره ۱ تیم ملی فوتبال در زمان کارلوس کی‌روش با جنجال‌های زیادی همراه بود. رحمتی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی پس از دیدار برابر کره جنوبی و در ابتدای بهمن ماه سال ۹۲ به ناگاه خداحافظی خود را البته به صورت موقت اعلام کرد. کی روش از این اتفاق در آن مقطع کاملا عصبی شد و بعد از آن هر اتفاقی افتاد تا رحمتی به تیم ملی برسد او رضایت به این کار نداد. کی روش در آن روز‌ها با شنیدن خبر خداحافظی رحمتی گفت «مسائل مهم‌تری است که باید به آن بپرد ازم. این مسئله خیلی مهم نیست که بخواهم د ر مورد ش حرف بزنم.»

هادی عقیلی و کی‌روش
مدافع سابق تیم ملی نیز یکی از وداع‌های عجیب دوران کی روش محسوب می‌شود. عقیلی یکی از مهره‌های اصلی خط دفاعی تیم ملی محسوب می‌شد. او در سال ۹۱ و در کوران برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به ناگاه تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند. سرمربی ایران از این اتفاق نیز ناراحت شد و دقیقا رفتاری که بعدا مشابه آن را با رحمتی داشت اعمال کرد.

علی کریمی و علی دایی
علی کریمی در مهر ماه ۱۳۷۸ از سوی علی دایی به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده بود، در نامه‌ای خطاب به کفاشیان گفت «زمانی با حضورم به تیم ملی خدمت می‌کردم و امروز با خداحافظی از تیم ملی خدمت بیشتری انجام داده‌ام. به امید صعود تیم ملی به جام جهانی و خوشحالی تمام ملت عزیز ایران». علی دایی در واکنش به نامه علی کریمی گفت «تا زمانی که من سرمربی تیم‌ملی هستم تحت هیچ عنوانی علی کریمی دعوت نخواهد شد. حضور در تیم‌ملی لیاقت می‌خواهد و من برای این تیم به بازیکنانی نیاز دارم که مثل سرباز آماده خدمت باشند.»

دیوید بکام و فرگوسن
پس از شکست مقابل آرسنال در جام حذفی سال ۲۰۰۳، فرگوسن کفشی به سمت بکام پرتاب کرد که باعث شد ابروی ستاره انگلیسی پاره شود. این درگیری در نهایت باعث جدایی بکام و پیوستن او به رئال مادرید شد.

از نمونه‌های دیگر می‌توان به سمیر نصری، رود فن نیستلروی، ساموئل اتوئو، روی کین و ... اشاره کرد.

با نگاه به تاریخچه فوتبال درمی‌یابیم که درگیری‌های بازیکنان و مربیان همواره باعث ضربه به بازیکن و تیم شده است. اگر از تاریخ درس می‌گرفتیم این حواشی برای تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حضور در جام جهانی رخ نمی‌داد؛ که هم آینده بازیکنان تیم ملی را با خطر مواجه سازد هم دلخوری مردم شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه