ارسال به دیگران پرینت

اسماعیلی نماینده مجلس

پیشنهاد هوشمند سازی منع تردد شبانه | وزارت بهداشت، مستندات علمی طرح را ارائه کند

در حال حاضر هوشمندسازی این طرح بهتر از این است که همه مردم را جریمه کنند.

پیشنهاد هوشمند سازی منع تردد شبانه | وزارت بهداشت، مستندات علمی طرح را ارائه کند

عضو ستاد کرونا از ارائه پیشنهاد هوشمندسازی منع تردد شبانه خبرداد.

ولی اسماعیلی نماینده مجلس در مصاحبه با خبرنگار عصرایران با بیان این مطلب گفت مسوولان تاکنون مستندات علمی تاثیرگذاری این ممنوعیت در جلوگیری از شیوع کرونا را ارائه نکرده اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد کرونا اظهار داشت: موضوع منع تردد شبانه در این جلسه مطرح و پیشنهاد شد این طرح نیز هوشمندسازی شود یعنی افرادی که واکسن زده اند کد ملی شان به پلیس راهور اعلام شود تا این ممنوعیت شامل آنها نشود و افرادی که واکسن نزده اند در صورت نقض این ممنوعیت، جریمه شوند.

پیشنهاد هوشمند سازی منع تردد شبانه/ وزارت بهداشت، مستندات علمی طرح را ارائه کند

هم اکنون با تصمیم ستاد کرونا، عبور و مرور خودروها از ساعت 10 شب تا 3 بامداد ممنوع است و در صورت تردد، 200 هزار تومان جریمه می شوند. 

در حال حاضر با کاهش آمار فوتی های کرونا و واکسیناسیون سراسری ضدکرونا در ایران و کاهش محدودیت ها از جمله برگزاری برخی تجمعات و بازگشایی حضوری مدارس، اما این محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که "اصل این طرح چقدر منطقی است؟" افزود: در حال حاضر هنوز سند علمی که این طرح تا چه اندازه در جلوگیری از شیوع بیماری نقش داشته؛ ارائه نشده است. بارها از وزارت بهداشت و ستاد کرونا خواسته ایم درباره اجرای این طرح سند علمی ارائه کنند اما این کار را انجام نداده اند.ما از وزیر بهداشت خواسته ایم این سند علمی را ارائه دهند... دلایل شان برای اجرای این طرح این است که میهمانی های شبانه و دیدو بازدیدها می تواند در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد. 

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر هوشمندسازی این طرح بهتر از این است که همه مردم را جریمه کنند اما باز هم قرار شد آقای وزیر دلایل کارشناسی و سند علمی درباره اجرای این طرح ارائه دهند که اگر طبق این سند مشخص شود این طرح هیچ تاثیری در شیوع کرونا نداشته متوقف شود و حتی هوشمندسازی آن هم اجرا نشود. اما اگر تحقیقات علمی به ما نشان دهد که طرح در جلوگیری از شیوع بیماری تاثیرگذار بوده است باید هوشمندسازی آن اجرا شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه