ارسال به دیگران پرینت

وزیر صمت مطرح کرد:

هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری سطح مبادلات ایران و پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه را از جمله اولویت‌ها و سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در این حوزه به طور ویژه با کشور پاکستان تعاملات را تقویت خواهیم کرد.

هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری سطح مبادلات ایران و پاکستان

به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا فاطمی امین در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در دو روز برگزاری نشست مشترک مذاکرات خوبی داشتیم و جلسات در فضای کاملاً کارشناسی و صمیمی برگزار شد که به توافقات خوبی نیز دست یافتیم.

انجام اقدامات عملیاتی برای اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک از همین امروز

وی با بیان اینکه اقدامات عملیاتی برای اجرایی شدن توافقات از همین امروز آغاز می‌شود، تصریح کرد: حدود دو ماه دیگر هیئتی از ایران برای مرور توافقات و اجرای توافقات جدید راهی پاکستان خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در یک هدف مشترک می‌خواهیم تا دو سال آینده سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد که رسیدن به این هدف قابل دسترسی می‌باشد و با تحقق آن روابط میان دو کشور از سطح کنونی فراتر خواهد رفت.

ارتقای روابط اقتصادی به موازات مناسبات سیاسی و فرهنگی

فاطمی امین با اشاره به روابط سیاسی و فرهنگی میان دو کشور یادآوری کرد: روابط اقتصادی نیز باید به موازات روابط سیاسی و فرهنگی رشد و تقویت گردد.

وی همچنین نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری دو کشور را نقطه عطفی در تحقق اهداف اقتصادی دو کشور دانست.

گفتنی است در پایان این نشست سه موافقتنامه شامل نتایج اجلاس نهم، همکاری‌های نمایشگاهی و اتاق تهاتر میان طرف ایرانی و پاکستانی به امضا رسید.

گفتنی است اختتامیه نهمین نشست کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران با پاکستان امروز شنبه با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری و جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

 

منبع : ایمنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه