ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه جدید ایران

نخستین دیدار خارجی وزیر خارجه جدید ایران +جزئیات

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (پنجشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخستین دیدار  خارجی وزیر خارجه جدید ایران +جزئیات

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (پنجشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است قریشی پس از دیدار با مقام‌های ترکمنستان، به تهران سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه اول شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر وزیر خارجه پاکستان به تهران در روز پنجشنبه خبر داد و گفته بود: این سفر به درخواست ایشان در روز پنجشنبه انجام خواهد شد. سفری به چند کشور دارد و درخواست دارد در تهران با همتای خود و مقامات ایران ملاقات داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع اصلی سفر مسائل دوجانبه و به ویژه مسئله افغانستان خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن رکین توسعه و امنیت در منطقه و کشوری که تمام تلاش خود را کرده است با تسهیل گفت‌وگوهای بین الافغانی و در راستای صلح و ثبات پایدار، طبیعی است رایزنی‌های خود را در سطوح مختلف با کشورهای مختلف درخواست کننده و براساس ابتکار خودش داشته باشد. ان‌شاءالله این سفر هم در راستای گسترش رایزنی‌های همیشگی دو طرف انجام خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز امروز درباره سفر وزیر خارجه پاکستان گفت که یکی از موضوعات مورد بحث ما در این مقطع حساس، تحولات افغانستان و منطقه خواهد بود.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه