ارسال به دیگران پرینت

کرونا | کنترل بیماری | شیوع کرونا | بیمار کرونایی

خبرخوش استاندار گلستان برای مردم

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشته ایم.

خبرخوش استاندار گلستان برای مردم

علی محمد زنگانه عصر امروز شنبه ۱۵ آبان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان اظهار کرد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صداوسیما در خصوص اجرای پروتکل ها می تواند گلستان را جز استان های برتر در زمینه کاهش شیوع کرونا تبدیل کند.

وی افزود: اقدامات طرح شهید سلیمانی باید تقویت شود و البته تشدید نظارت ها استان را در زمینه کنترل بیماری یاری خواهد کرد.

استاندار گلستان گفت: در ۱۰ استان کشور روند شیوع کرونا رو به افزایش است و ۱۶ شهرستان قرمز هفته قبل به ۳۳ شهرستان در کشور رسیده است.

زنگانه یادآور شد: در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، رامیان، آق قلا، ترکمن و گمیشان در وضعیت آبی، بندرگز در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان در وضعیت زرد هستند و البته در برخی شهرستان ها میزان  رعایت پروتکل های بهداشتی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۷ بیمار در icu بستری هستند و ۲۶ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر دوز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۷۵۸ هزار شهروند هر دو دوز را تزریق کردند یعنی ۸۲ درصد دز اول و ۵۸ درصد دو دوز را دریافت کرده اند.

زنگانه گفت: به دلیل ترددهای بالای گلستان با استان های رو به افزایشی چون سمنان و سیستان و بلوچستان احتمال وقوع پیک ششم در استان وجود دارد.

وی افزود: کارگروه ها باید ذیل ستاد استانی فعال شود و مسئولین این کارگروه ها باید گزارش خود را ارائه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، زنگانه اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل ها و بروز پیک ششم بیماری، بازگشت محدودیت ها صورت می گیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه