ارسال به دیگران پرینت

آلمان | پایتخت آلمان | روسیه | برلین

کشف جسد دیپلمات روس نزدیک سفارت این کشور در برلین

رسانه‌های آلمانی از کشف جسد یک دیپلمات روس خارج از سفارت روسیه در پایتخت آلمان خبر می‌دهند.

کشف جسد دیپلمات روس نزدیک سفارت این کشور در برلین

شبکه روسی «راشا تودی» به نقل از روزنامه آلمانی «اشپیگل» از کشف جسد یک دیپلمات روس خارج از ساختمان سفارت روسیه در پایتخت آلمان خبر داد. 

به گزارش این روزنامه، مرد متوفی ۳۵ ساله به عنوان دبیر دوم سفارت مشغول بود که به نظر می‌رسد از طبقه بالای ساختمان سقوط کرده است.

طبق گزارش راشا تودی به نقل از رسانه‌های آلمانی، جسد او ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) پیدا شد.

وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد که از مرگ یک کارمند سفارت روسیه در برلین آگاه است، اما به دلیل حفاظت از اطلاعات شخصی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

«کریستوفر برگر» سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری گفت: می‌توانم به شما بگویم که وزارت خارجه از این حادثه مطلع است. من از شما می‌خواهم که درک کنید که به دلایل حفاظت از اطلاعات شخصی فرد متوفی و بستگان وی نمی‌توانم جزئیاتی ارائه کنم.

سفارت روسیه در آلمان هم در واکنش به این خبر، بیانیه کوتاهی منتشر کرد و گفت: «به دلایل اخلاقی درباره این رویداد غم‌انگیز اظهارنظر نمی‌کند».

گزارش ها حاکی از آن است که سفارت روسیه با انجام کالبد شکافی در آلمان موافقت نکرده و بنابراین جسد به روسیه منتقل شده است.

اشپیگل افزود مقامات آلمانی به دلیل وضعیت دیپلماتیک متوفی قادر به تحقیق در خصوص حادثه مرگ وی نبودند.

سرویس‌های امنیتی آلمان در ادعایی گفتند بر این باورند این فرد از عوامل مخفی سازمان امنیت داخلی روسیه، سرویس امنیت فدرال بوده است.

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه