ارسال به دیگران پرینت

پنتاگون: به حضور نظامی در عراق ادامه می‌دهیم

وزارت دفاع آمریکا از تعهد واشنگتن به حفظ حضور نظامی در عراق خبر داد که به ادعای آمریکا به دعوت دولت عراق انجام شده است.

پنتاگون: به حضور نظامی در عراق ادامه می‌دهیم

به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ادامه ادعا‌های خود درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق در بیانیه‌ای از تعهد ایالات متحده به حفظ حضور نظامی در عراق خبر داد که به ادعای واشنگتن به دعوت دولت عراق انجام شده است.

این در حالی است که طبق مصوبه پارلمان عراق، حضور نظامیان خارجی ازجمله ارتش تروریست آمریکا در این کشور غیرقانونی است و آن‌ها باید هرچه سریع‌تر کمتر از ۲ ماه دیگر و تا پایان سال جاری میلادی، این کشور را ترک کنند.

شهریورماه سال جاری «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف فتح عراق، گفت: «گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی عراق باید از مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی حمایت کنند. آمریکای اشغالگر عامل خرابی و ویرانی عراق است.»

پیشتر از آن نیز «جویی هود» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا، از گروه‌های عراقی خواهش کرد به مواضع نظامیان این کشور حمله نکنند و افزود: «برای من قابل درک است که برخی از این گروه‌ها از اقدامات آمریکا در عراق ناخشنود باشند. با این وجود، ما از آن‌ها خواهش داریم کاری با ما نداشته باشند و ما نیز کاری به آن‌ها نخواهیم داشت. ما باید با دشمن مشترکمان که گروه تروریستی داعش است مبارزه کنیم.»

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه