ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | رعد و برق

کاهش تدریجی دما در برخی مناطق | کوهنوردان مراقب باشند غافلگیر نشوند

کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: با توجه به بارش برف در ارتفاعات کوهستانی در پایان هفته، کوهنوردان از صعود‌های طولانی مدت خودداری کنند.

 کاهش تدریجی دما در برخی مناطق  |  کوهنوردان مراقب باشند غافلگیر نشوند

کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: با توجه به بارش برف در ارتفاعات کوهستانی در پایان هفته، کوهنوردان از صعود‌های طولانی مدت خودداری کنند.

محسن هاشم نژاد کارشناس و مدرس هواشناسی کوهستان گفت: سازمان هواشناسی کشور از فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نوار شمالی و مناطق مرکزی خبر داده و برای سایر مناطق بارش‌ را به صورت پراکنده پیش بینی کرده است.

او افزود: بارش‌ها با افزایش ارتفاع به صورت مخلوط برف و باران و در ارتفاعات بالای ۳ تا ۴ هزار متر به صورت برف خواهد بود. در برخی مناطق هم بارش‌ها به صورت تگرگ همراه با رعد و برق پیش بینی شده است.

مدرس هواشناسی کوهستان با اشاره به کاهش تدریجی دما در برخی مناطق ادامه داد: با پیش بینی چنین شرایطی احتمال وقوع یخبندان و شرایط دو گانه دمایی در ارتفاعات وجود دارد.

هاشم نژاد در پایان گفت: کوهنوردان در اواخر هفته از صعود‌های بلند (دو روز) در ارتفاعات خودداری کنند و اگر هم قصد صعود دارند فعالیت‌های نیم روز و کنترل شده داشته باشند و قبل از صعود حتما سایت‌های هواشناسی را رصد کنند تا در کوهستان غافلگیر نشوند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه