ارسال به دیگران پرینت

کرونا | تسهیلات | کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

مهلت ثبت‌نام تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا تمدید شد

مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تا پایان آذر تمدید شد.

مهلت ثبت‌نام تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا تمدید شد

با توجه به اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا، مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، گردشگری و ورزش تا پایان آذر تمدید شده است.

سرپرستان گروه‌های نمایشی، تماشاخانه‌داران و مدیران موسسات تئاتری می‌توانند برای اطلاع از شرایط و فرایند دریافت تسهیلات به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۴۷ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۵ میلیون نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

ویروس کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع یافت و تاکنون ۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۶۲ به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر درگذشته و ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۴۹ نفر بهبود یافته‌اند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه