ارسال به دیگران پرینت

با شیوع دوباره کرونا؛

دولت چین از مردم خواست مواد غذایی ذخیره کنند

دولت چین از مردم خواسته است تا اقدام به ذخیره مواد غذایی کنند. این فراخوان پس از آن اعلام شد که دولت تصمیم گرفت با موج محدود همه‌گیری که در کشور دیده شده مبارزه کند و احتمال می‌رود به دلیل محدودیت‌های وضع شده در این راستا، در زنجیره تامین مواد غذایی نیز اختلال‌هایی بوجود آید.

دولت چین از مردم خواست مواد غذایی ذخیره کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا (کرونومی) در اطلاعیه‌ای که عصر دوشنبه در سایت وزارت بازرگانی چین منتشر شد، از خانواده‌ها خواسته شد تا مقداری از مایحتاج اولیه خود را برای رفع نیازهای روزمره و شرایط اضطراری ذخیره کنند.

در این اطلاعیه توضیح بیشتری در این باره که علت ذخیره مواد غذایی چیست و آیا کشور را کمبود مواد غذایی تهدید می‌کند، نیامده است.

وزارت بازرگانی چین از مقامات مختلف محلی نیز خواست که برای آسان سازی عرضه محصولات کشاورزی اقدام کنند، بر ذخایر گوشت و سبزیجاتی که در اختیار دارند نظارت داشته باشند و ثبات قیمت‌ها را نیز حفظ کنند.

پیش از این در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی در اوج همه‌گیری ویروس کرونا نیز چین محدودیتهای گسترده‌ای را به اجرا گذاشت ومقررات منع رفت و آمد باعث شد تا زنجیره تامین مواد غذایی به دلیل قرنطینه چندین بخش از کشور و مسدود شدن بسیاری از بزرگراه‌ها مختل شود.

با توجه به نزدیک شدن زمان بازی‌های المپیک زمستانی پکن که قرار است فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، دولت چین نگران شیوع دوباره کووید۱۹ است؛ بویژه آنکه در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر ظهور دوباره این بیماری در مناطق شمالی کشور دریافت شده است.

دولت بلافاصله پس از دریافت این گزارش‌ها تدابیر سختگیرانه‌ای را در آن مناطق به اجرا گذاشت که بر اساس آن دست‌کم ۶ میلیون نفر به ویژه در شهر بزرگ لانژو در ۱۷۰۰ کیلومتری غرب پکن قرنطینه شدند.

با این حال، تعداد موارد مشاهده شده در این کشور در مقایسه با موارد آلودگی ثبت شده در سایر نقاط جهان بسیار کم است و در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

چین در حال حاضر بزرگترین واردکننده محصولات غذایی در جهان است؛ وضعیتی که این کشور را در برابر تنش‌های دیپلماتیک نیز آسیب‌پذیر می‌کند. سه کشور ایالات متحده، کانادا و استرالیا از تامین‌کنندگان اصلی محصولات غذایی چین محسوب می‌شوند و پکن در حال حاضر با هر سه آنها اختلافاتی جدی دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فکرشوبکنید این فرمان راتوایران به مابدهند

    • Benhosens ارسالی در

      کجا ۲۰۲۲ به اجرا گذاشت ؟؟ هنوز نیامده چین یا نویسنده خبر روزه گرفته ؟؟؟ دوم اینکه چین خودش را با نفت ما راه میندازه و گرم می‌کنه اونوقت میوه و سبزیجات شو از آمریکا و کانادا و استرالیا تامین می‌کنه ولی توی کشورما هرساله چندهزار تن سیب زمینی و پیاز معدوم میشه تا بازار پولپرستان و دزدان به تراز دلخواه اونها برسه ؟؟؟ کشاورزان ما گدای اتحادیه جهاد کشاورزی بخاطر سم و کود و تقویتی شدند .وگرنه میبایست اون همه نعمت خدا ارزانتر در اختیار قشر ضعیف جامعه قرار بگیره.در مورد صادرات میوه و سیفی جان هم یقینا ما تجاری در این زمینه نداریم تا با کشورهائی مثل چین داد و ستد داشته باشند و باری از دوش جامعه کشور بردارند..بد نیست بدانند که جامعه چین چهار ده درصد برابر ما نفوس دارد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه