ارسال به دیگران پرینت

توصیه فائو: انواع گوشت برای مقابله با کرونا، پخته مصرف شود

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مردم جهان توصیه کرد: به دلیل منشا حیوانی شیوع بیماری کووید – ۱۹ هرگونه مصرف گوشت‌های تهیه شده از دام‌های سالم به طور کامل پخته و مصرف شود.

توصیه فائو: انواع گوشت برای مقابله با کرونا، پخته مصرف شود

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مردم جهان توصیه کرد: به دلیل منشا حیوانی شیوع بیماری کووید – ۱۹ هرگونه مصرف گوشت‌های تهیه شده از دام‌های سالم به طور کامل پخته و مصرف شود.

به گزارش روز دوشنبه از سازمان خواربار جهانی ملل متحد (فائو)، ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، پس از آنکه اولین مورد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در چین تأیید شد، تا به امروز این ویروس به ۶۶ کشور دیگر دنیا سرایت کرده است.

شیوع این بیماری، به جز تأثیرات مستقیمی که بر سلامت انسان‌ها دارد، پرسش‌هایی جدی را در خصوص تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا بر امنیت غذایی، همچنین عرضه و تقاضای اقلام کشاورزی مطرح کرده است.

 با این حال، نظرات کارشناسان درباره این مساله همچنان بسیار محتاطانه است و در نتیجه، ارزیابی تأثیر شیوع بیماری کووید-۱۹ بر غذا و کشاورزی همچنان زودهنگام بوده و در این مرحله تنها در حد گمانه ‌زنی است.

در شرایطی که برخی کشورها به‌ منظور کنترل گسترش یک بیماری، مساله اعمال برخی محدودیت‌ها بر جابه‌جایی مردم را در نظر گرفته‌اند، باید به این نکته توجه کرد که این مساله می‌تواند پیامدهای قابل‌توجه اجتماعی و اقتصادی بر معیشت مردم جهان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر داشته باشد.

چنین اقداماتی همچنین می‌توانند زنجیره عرضه محصولات در بازار را تا حدودی مختل کنند.

در این شرایط، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در حال تلاش برای سنج تأثیرات این وضعیت بر معیشت کشاورزان خرد است.

فائو همچنین از طریق همکاری نزدیک با شرکای خود شامل سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی بهداشت حیوانات و وزارت کشاورزی و امور روستایی چین به دنبال تشخیص میزبان‌های بالقوه حیوانی این ویروس است.

با توجه به گستره شیوع کنونی بیماری کووید – ۱۹، فائو به طور جدی به مردم توصیه می‌کند تا نکات لازم به خصوص در هنگام استفاده از گوشت و محصولات حیوانی، مدنظر قرار دهند.

براساس توصیه فائو در شرایطی که منبع بیماری کنونی کووید – ۱۹ که به طور احتمالی منشأ حیوانی دارد، تا به ‌امروز گسترش و افزایش این همه‌گیری انسانی به خاطر انتقال انسان به انسان بوده است.

گوشت‌های تهیه شده از دام‌های سالم در صورتی که کاملا پخته شوند، برای مصرف مشکلی ندارند.  

افراد از نگهداری، ذبح، استفاده، فروش، آماده‌کردن و مصرف گوشت حیوانات وحشی، دام‌های بیمار یا دام‌های دچار مرگ و میر به علل نامشخص خودداری کنند.

گوشت خام یا وعده‌های غذایی نپخته مبتنی بر محصولات گوشتی نباید مصرف شوند زیرا این قبیل کارها افراد را در معرض ریسک بالای ابتلا به عفونت‌های متعددی قرار می‌دهد.

هرگونه عوارض، بیماری یا مرگ و میر غیرمعمول حیوانات باید به مقامات مربوطه بهداشتی اعلام شود.

فائو همواره تلاش دارد تا آگاهی عمومی نسبت به بیماری‌های مشترک انسان و دام (حیوانات) را افزایش دهد.

همچنین فائو پیشینه‌ای طولانی در کاهش ریسک‌های مرتبط با مواد غذایی و ترویج تولید و مصرف غذای سالم دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه