ارسال به دیگران پرینت

سهامی عدالت | دولت سیزدهم |تعاونی های سهام عدالت

امکان واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان +جزئیات

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت موافقت دولت با واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در فاز نخست امکان واگذاری این سهام به بیش از ۴ میلیون نفر تا دو ماه آینده فراهم است.

 امکان واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان  +جزئیات

محمدرضا پورابراهیمی دوشنبه شب در برنامه تیتر یک امشب شبکه خبر تاکید کرد: در مرحله نخست اولویت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دهک های پایین جامعه تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان و ایثارگران است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ایران توضیح داد که  یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز در زمان واگذاری سهام عدالت که واجد شرایط بودند، اما نتوانستند به موقع فرم های خود را تکمیل و به ثبت برسانند می توانند جزو این اولویت قرار گیرند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که  ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان سهام داشته باشیم، امکان واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان اولویت نخست در گروه اول وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه با آغاز بکار دولت سیزدهم در مذاکرات حضوری با رییس جمهوری نامه ای در این باره آماده شد، افزود: آیت الله رئیسی این نامه را برای تصمیم نهایی به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد تا در این زمینه تصمیم گیری شود، ضمن اینکه ایشان با ساماندهی افراد جامانده از واگذاری سهام عدالت نظر مساعد داشتند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد که با واگذاری سهام عدالت به افراد گروه اول، می توان در مرحله بعدی به ۸ میلیون نفر و در مرحله سوم به ۱۲ میلیون نفر دیگر سهام عدالت واگذار شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی واگذاری سهام عدالت به افراد جامانده را تصویب کرده است، افزود: در صورتی که دولت نیز با این طرح و مصوبه موافقت کند می توانیم با واگذاری بنگاه ها و شرکت های بورسی منابع بیشتری را برای دولت مهیا کنیم.

پورابراهیمی تاکید کرد که امیدواریم با جمع بندی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه وبودجه و با نگاه مثبت دولت، واگذاری سهام عدالت شبیه واگذاری های قبلی، به افراد واجد شرایط جاماندگان در کشور فراهم شود.

خبر مهم رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای جاماندگان سهام‌عدالت

احمد کابلی زاده، کارشناس اموراقتصادی نیز گفت: در صورتی که مشمولین واجد شرایط جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر در نظر بگیرم حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سهام باید به این افراد اختصاص یابد.

این کارشناس اموراقتصادی یادآورشد که  اکنون ۳۲۹ بنگاه دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی هستند و ارزش روز ۱۵ شرکت بورسی هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و این نشان می دهد که با فروش این شرکت ها امکان واگذاری سهام عدالت به  همه جاماندگان در کشور وجود دارد.

کابلی زاده توضیح داد که البته یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور در زمان واگذاری های سهام عدالت واجد شرایط بودند ولی به دلیل عدم هماهنگی تعاونی های شهرستانی به موقع نتوانستند فرآیند تکمیل فرم های خود را انجام دهند و مدارک آنها ثبت نشد.

این کارشناس اموراقتصادی تصریح کرد: این افراد که در آن زمان استحقاق واگذاری سهام عدالت را داشتند، باید در زمان واگذاری به جاماندگان سهام عدالت در اولویت قرار گیرند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه