ارسال به دیگران پرینت

اظهارات عبدالله بو حبیب درباره لبنان و عربستان

وزیر امورخارجه لبنان گفت: اختلاف بین کشور‌های دوست با تحمیل زور حل نمی‌شود و این درباره لبنان و عربستان صدق می‌کند. وزیر خارجه لبنان افزود: بیروت از عربستان می‌خواهد که برای حل همه مشکلات باقیمانده و نه فقط مشکل اخیر گفتگو کند تا هر بار، همان بحران تکرار نشود.

اظهارات عبدالله بو حبیب درباره لبنان و عربستان

وزیر امورخارجه لبنان گفت: اختلاف بین کشورهای دوست با تحمیل زور حل نمی شود و این درباره لبنان و عربستان صدق می‌کند.

«عبدالله بو حبیب» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: مشکلات بین کشورهای دوست و برادر تنها از طریق گفت و گو، ارتباط و اعتماد و نه با تحمیل زور قابل حل است و این، در مورد لبنان و عربستان [ نیز ] صدق می‌کند.

وی که درباره مشکلات به وجود آمده در روابط عربستان و لبنان در پی اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان سخن می‌گفت، عربستان را به گفت و گو برای حل بحران کنونی بین دو کشور فراخواند.

وزیر خارجه لبنان افزود: بیروت از عربستان می‌خواهد که برای حل همه مشکلات باقیمانده و نه فقط مشکل اخیر گفت و گو کند تا هر بار، همان بحران تکرار نشود.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود انصارالله به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه