ارسال به دیگران پرینت

هیئتی فرانسوی ـ آمریکایی برای بررسی بحران لبنان به عربستان می‌رود

سفارت فرانسه در بیروت خبر داد که مسؤولان پرونده لبنان در فرانسه و آمریکا برای بررسی بحران سیاسی لبنان به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

هیئتی فرانسوی ـ آمریکایی برای بررسی بحران لبنان به عربستان می‌رود

 سفارت فرانسه در بیروت خبر داد که مسؤولان پرونده لبنان در فرانسه و آمریکا فردا (پنج‌شنبه) برای بررسی بحران سیاسی لبنان به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

در بیانیه رسمی این سفارت‌خانه آمده که سفر این مقامات در زمانی انجام می‌شود که مردم لبنان با کمبود و افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی مواجه‌اند.

این بیانیه افزوده که نماینده فرانسه در این سفر برای مقامات عربستان درباره اهمیت تشکیل دولتی قابل قبول و مؤثر در لبنان به منظور اجرای اصلاحات ضروری مذاکره خواهد کرد.

براساس این بیانیه فرانسه و آمریکا خواستار افزایش فشار بر مقامات لبنانی در راستای رسیدن به راه حلی برای بحران در این کشور هستند.

با وجود گذشت حدود ۱۱ ماه از استعفای دولت «حسان دیاب» در پی انفجار بندر بیروت، نیروهای سیاسی لبنان نتوانسته‌اند بر سر تشکیل دولت جدید در این کشور به توافق برسند.

روز گذشته «حسان دیاب»، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان، گفت که دیگر بر همه آشکار شده که لبنان در آستانه فروپاشی کامل است و هشدار داد که این فروپاشی بر خارج از کشور هم تأثیر خواهد گذاشت.

او در دیدار به سفرای خارجی ساکن بیروت کمک جامعه بین‌المللی برای نجات لبنان را خواستار شد و گفت که فقط چند روز تا انفجار اجتماعی در لبنان باقی مانده است.

دیاب تأکید کرد که لبنان وارد تونل بسیار تاریکی شده و مشکلات آن به حد فاجعه رسیده است.

او از همه کشورهای دوست و برادر لبنان خواست که در کنار مردم لبنان بایستند.

نخست وزیر مستعفی لبنان تأکید کرد که بارها گفته شده که هر کمکی به لبنان مشروط به اصلاحات اقتصادی و مالی است و افزود که وضعیت در لبنان به مرحله‌ای رسیده که مشروط کردن کمک‌ها به تشکیل دولت، جان مردم لبنان را با خطر مواجه می‌کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه