ارسال به دیگران پرینت

اینستاگرام | گوگل | شبکه های اجتماعی

شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر می‌دهد

مارک زاکربرگ در جریان رویداد Connect از تغییر نام شرکت فیسبوک به متا خبر داد و گفت: نام فیسبوک تمام فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد.

شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر می‌دهد

مارک زاکربرگ نام شرکت خود فیسبوک را به Meta تغییر خواهد داد و فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ زیرمجموعه متا باقی خواهند ماند؛ نامی که به گفته زاکربرگ به ساخت متاورس ( که به صورت سه بعدی به هم متصل می‌شویم) کمک می‌کند؛ وی متاورس را فصل جدیدی در ارتباطات اجتماعی خواند.

مارک زاکربرگ می‌گوید که نام فیسبوک تمام فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد. اما حالا مارک زاکربرگ می‌خواهد به عنوان مدیرعامل یک شرکت متاورس دیده شود.

در رابطه با متاورس تعریف‌های متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت می‌گویند متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که اشخاص می‌توانند با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار آنها حضور ندارند به خلق محتوا و گشت‌و‌گذار بپردازند.

 روی هم رفته این شرکت با تغییر نام خود می‌خواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل زاکربرگ در جریان مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی شناخته نشود.

به نظر می‌رسد مانند گوگل که در سال ۲۰۱۵ با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن قرار گرفت، فیسبوک هم با ایجاد برند متا می‌خواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست‌های واقعیت مجازی Oculus زیر سایه‌ی متا قرار می‌گیرند.

 

منبع : تجارت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه