ارسال به دیگران پرینت

افشاگری کارمند سابق فیس‎بوک درباره نحوه کار این رسانه اجتماعی

یکی از کارمندان سابق فیس‌بوک فاش کرده که این شبکه اجتماعی منافع مالی خود را بر مسائل دیگر ترجیح داده و نفرت پراکنی را ترویج می‌دهد.

افشاگری کارمند سابق فیس‎بوک درباره نحوه کار این رسانه اجتماعی

یک افشاگری جدید نشان می‎دهد که رسانه احتماعی فیس‌بوک، همواره سود خود را به منافع عمومی اولویت داده است.

 «فرانسیس هاوگن»، دانشمند حوزه فناوری و مدیر تولید پیشین بخش اطلاعات جعلی مدنی فیس‌بوک، اسناد مربوط به تحقیقات فیس‌بوک را به صورت ناشناس در اختیار روزنامه «وال استریت ژورنال» و کنگره آمریکا قرار داده است.

این کارمند سابق فیس‌بوک می‌گوید که اسناد افشا شده نشان می‌دهند که چگونه این رسانه اجتماعی با اولویت دادن به سود شخصی، موجب ترویج نفرت پراکنی می‌شود.

به گفته وی، «چیزی که بار‌ها و بار‌ها دیدم این بود که بین آنچه که در راستای منافع عمومی و آنچه که به نفع فیس‌بوک بود متضاد منافع وجود داشت و بار‌ها و بار‌ها فیس‌بوک تصمیم گرفت تا در راستای منافع خود عمل کند.»

«هاوگن» که در رسانه‌های اجتماعی دیگری مانند گوگل و پینترست نیز فعالیت داشته می‌گوید «به دلیل اولویت دادن منافع فیس‌بوک به رفاه کاربران، وضعیت در آن به مراتب بسیار بدتر از دیگر رسانه‌های اجتماعی بود.»

وی معتقد است، مشکل اصلی فیس‌بوک تغییری است که این رسانه اجتماعی در سال ۲۰۱۸ در الگوریتم‌های خود ایجاد کرد تا تعیین کند کاربران چه محتوا‌هایی را در پلتفرم‌های آن ببینند.

«هاوگن»، اظهار داشت «تحقیقات فیس‌بوک نشان می‌دهد محتوایی که نفرت پراکن است، محتوایی که فریبنده و محتوایی که دو قطبی ساز است، راحت‌تر می‌تواند مردم را تحریک به عصبی شدن کند.»

وی در بخش دیگری گفت که اگر فیس‌بوک الگوریتم‌های خود را تغییر دهد تا در حالت امن باشد، مردم تمایل دارند زمان کمتری را روی این پلتفرم بگذرانند، تبلیغات کمتری را کلیک کرده و پول کمتری را برای آن به ارمغان بیاورند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه