ارسال به دیگران پرینت

7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید

هیچ سررشته‌ای از طراحی سایت ندارم و نمی‌دانم سایتم باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد. به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.

7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید

هیچ سررشته‌ای از طراحی سایت ندارم و نمی‌دانم سایتم باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد.

به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.

اگر قصد طراحی سایت دارید و نمی‌دانید سایت‌تان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله تمامی ویژگی های یک طراحی سایت خوب و معتبر را به شما توضیح می‌دهیم.

به این ترتیب با فروشگاه ساز حرفه ای پرتال برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توانید در کمتر از 1 روز و بدون نیاز به دانش فنی اقدام و کسب درآمد کنید.

ویژگی های یک سایت خوب

روش ساخت سایت اینترنتی را در مقاله «آموزش ایجاد وب سایت» به طور کامل توضیح دادیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. البته بهتر است قبل از این که دست به کار شوید، با ویژگی‌های یک سایت خوب آشنا باشید. 7 فاکتوری که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم، عملا فاکتورهای بسیار مهمی هستند و حتی در صورت عدم وجود یکی از آنها، بدون شک در آینده به مشکل می‌خورید.

1. ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو سایتی است که به طور خودکار بر اساس دستگاه کاربران، طراحی‌اش تغییر کرده و به بهینه‌ترین شکل ممکن برای نمایش در می‌آید. این یعنی وقتی با تلفن همراه به آن مراجعه کنید، تمامی اِلمان‌های صفحه جایگاه‌شان تغییر می‌کند تا بتوانید به راحتی همه چیز را مشاهده کنید و وقتی با رایانه به آن بروید، همه چیز متناسب با اندازه صفحه نمایش تغییر خواهد کرد.

Untitled-1-1

با توجه به اینکه از 5/6 سال پیش آمار کاربران موبایلی در سطح وب بیشتر از کاربران رایانه شده، عملا در صورت ریسپانسیو نبودن سایت‌تان، هم در بهینه سازی سایت در نتایج جستجو گوگل به مشکل می‌خورید و هم در جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی ریسپانسیو بودن و نبودن سایت، از ابزار responsivedesignchecker.com استفاده کنید.

2.  بهینه بودن سرعت

بعد از ریسپانسیو، مورد بسیار پراهمیت بعدی، سرعت لود و عملکرد سایت شماست. منظور این است که وقتی آدرس سایت را در مرورگر وارد می‌کنید، چقدر طول می‌کشد تا سایت به طور کامل نمایش داده شود؟ همینطور چقدر زمان می‌برد تا بعد از کلیک روی هر لینک در سایت، صفحه جدیدی برای‌تان باز شود؟

سرعت هم مثل مورد قبلی، هم روی سئوی سایت تاثیر دارد و هم روی جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی میزان سرعت سایت، به سراغ سایت gtmetrix.com بروید. این سایت علاوه بر بررسی سرعت سایت شما و دادن یک نمره حدودی، مشکلاتی که باعث کاهش سرعت شده‌اند را هم به شما نمایش می‌دهد.

3. دسترسی‌پذیری

فرقی ندارد پروژه طراحی سایت‌تان را یک شرکت بزرگ انجام داده باشد یا یک طراح از داخل منزل خودش! در هر حال طرف مقابل وظیفه دارد نحوه کار کردن و مدیریت محتوا در سایت را به مدیر و صاحب سایت آموزش بدهد.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که سایت مورد نظر نباید برای مدیریت نیاز به یادگیری مسائل خیلی پیچیده داشته باشد. این یعنی شما باید نهایتا با 1 الی 2 ساعت ویدیویی که طراح در اختیارتان قرار می‌دهد، با اصول و جزئیات مدیریت وب سایت‌تان آشنا شوید.

اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، یک راست به سراغ سرویس‌های سایت ساز بروید. سایت سازها ابزاری هستند که کار با آن‌ها خیلی ساده است و نیازی هم به کدنویسی ندارند. به همین دلیل زودتر کار با آن‌ها را یاد می‌گیرید و می‌توانید کسب درآمد را شروع کنید.

4.  UI و نمایش جذاب محتوا

احتمالا شما هم بارها در سطح وب با سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که فونت متن‌شان بسیار درشت است، متن مقالات‌شان بهم ریخته، تصاویر در آن به خوبی نمایش داده نمی‌شود و... . در صورت برخورد با چنین سایت‌هایی، چه رفتاری نشان می‌دهید؟

Untitled-1-1-1

تا جایی که ما می‌دانیم، اغلب مخاطبان سریعا از این سایت‌ها خارج شده و به سراغ سایت دیگری می‌روند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت خوب، ظاهر یا اصطلاحا رابط کاربری (UI) جذاب است.

5.  داشتن صفحات اصلی

اینکه در آینده قرار است در سایت‌تان محتواهای جدید و مقالات آموزشی منتشر شود یا نه، کاملا به خودتان بستگی دارد، اما زمانی‌که ‌سایت را از طراح دریافت می‌کنید، باید یک‌سری صفحات اصلی را برای‌تان ساخته باشد. چه صفحاتی؟

  • صفحه اصلی سایت،
  • صفحه درباره ما،
  • صفحه تماس با ما،
  • صفحه وبلاگ،
  • صفحه فروشگاه.

دقت کنید، اصولا طراحان سایت الزامی ندارند که حتما محتوای این صفحات را هم برای‌تان بنویسند، چراکه به غیر از صفحه اصلی، شما خودتان باید محتوای صفحات گفته‌شده‌ی بالا را نوشته و با توجه به جزئیات مورد نظر، آنها را تغییر بدهید. اما خب اگر از قبل بر سر این موضوع توافق داشته‌اید، باید محتوای صفحات گفته‌شده هم تامین شود.

6. امنیت و آموزش‌های لازم

اگر فقط یک حفره امنیتی کوچک در وب سایت شما باشد، هکرها می‌توانند در مدت کوتاهی آن را هک کرده و تمامی هزینه‌ها و زحماتی که برایش صرف کرده بودید را یک‌شبه به باد بدهند. بنابراین حتما از طراح سایت بخواهید به شما اطمینان بدهد که سایت امنیت کامل دارد. در درجه دوم هم به او بگویید تمامی نکات لازم برای امن نگاه داشتن سایت را به شما آموزش بدهد.

Untitled-1-1-1-1

7. شرکت معتبر!

شاید کمی عجیب باشد، اما مهم‌ترین ویژگی یک سایت موفق، این است که توسط یک شرکت طراحی سایت معتبر یا حداقل طراح شناخته‌شده ساخته شده باشد. چون در این شرایط:

  • هزینه نامعقولی برای طراحی سایت از شما دریافت نمی‌شود،
  • خدمات کامل ارائه می‌شود،
  • در زمان نیاز شما را پشتیبانی کامل می‌کنند،
  • تمامی آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند،
  • در صورت نیاز راهنمایی‌تان می‌کنند،
  • به موقع پروژه را تحویل‌تان می‌دهند،
  • و...

یک سایت حرفه‌ای و کامل بسازید

حالا که فهمیدید یک سایت خوب چه امکاناتی باید داشته باشد وقتش رسیده که آموزش ساخت سایت فروشگاهی را مطالعه کنید که یکی از بهترین راه های طراحی فروشگاه اینترنتی ، استفاده از پلتفرم پرتال است تا کسب و کار اینترنتی خودتان را بسازید.

اگر می‌خواهید همه این ویژگی‌ها را یکجا در سایت‌تان داشته باشید، سایت ساز پرتال این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه‌بر این موارد، پرتال پشتیبانی دائمی و رایگان دارد که در هر ساعت شبانه روز شما را راهنمایی می‌کنند یا اگر تغییری نیاز داشتید روی سایت‌تان انجام می‌دهند.

برای دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه