ارسال به دیگران پرینت

وزارت نفت | صنعت نفت | نام سامانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد

خبر استخدام نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس باعث گلایه‌ها و اعتراضات فراوانی در بین کارکنان صنعت نفت و سایر مردم کشور شد. جواد اوجی وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد.

 وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد

خبر استخدام نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس باعث گلایه‌ها و اعتراضات فراوانی در بین کارکنان صنعت نفت و سایر مردم کشور شد.

در این بین یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه سوت‌زنی با عنوان «استخدام بی‌ضابطه فرزند عضو کمیسیون انرژی مجلس در وزارت نفت‌/ نهادهای نظارتی برخورد کنند» خواستار پیگیری خبرگزاری فارس درباره این موضوع شد تا با ورود وزارت نفت یا نهادهای نظارتی جلوی استخدام رانتی دختر نماینده مجلس در وزارت نفت گرفته است.

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از پیگیری این موضوع از وزارت نفت و نهادهای مربوطه به اطلاعات جالبی در این باره دست پیدا کرده است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

*برگزاری آزمون به صورت چراغ خاموش برای خودی‌ها در دوره زنگنه

ماجرا از این قرار است که در دولت دوازدهم و دوران ریاست زنگنه بر وزارت نفت، بحث جذب فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی در قالب مدت معین نوین پیگیری می‌شود. برای قضاوت عجله نکنید جذب فارغ‌التحصیلان نخبه هر چند کلمات قشنگی هستند، اما در واقعیت اتفاقات دیگری می‌افتد.

در این راستا وزارت نفت دولت دوازدهم برای جذب مدت معین نوین، یک سامانه به نام سامانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی راه‌اندازی می‌کند. در این سامانه حدود 28 هزار فارغ التحصیل از دو استان کشور که یکی از آنها تهران بود ثبت نام می‌کنند. دقت کنید که این ثبت نام بدون فراخوان عمومی و به صورت سفارشی انجام شده است.

ثبت نام انجام شده و از بین این 28 هزار نفر، حدود 450 نفر در آزمون جذب نهایی مرکز ارزیابی وزارت نفت قبول می‌شوند. نکته جالب توجه اینکه وزارت نفت دولت دوازدهم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که تمامی این 450 نفر پذیرش شده از همان ابتدا با حقوق‌های نجومی (بیش از 15 میلیون تومان در ماه) وارد وزارت نفت شوند.

* دختر عضو کمیسیون انرژی چگونه در مسیر جذب وزارت نفت قرار گرفت؟

اما ظاهرا جذب این 450 نفر در یک فرآیند خودمانی و غیرشفاف مسئولان وقت وزارت نفت را راضی نمی‌کند، در نتیجه بیژن زنگنه وزیر سابق نفت، آیدین ختلان و فرزین مینو از معاونان وی نیز حدود 750 نفر را دوباره خودشان دستچین کرده و برای استخدام آنها در وزارت نفت اقدام می‌شود.

نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز یکی از این 750 نفری بود که ظاهرا با چانه‌زنی این نماینده با بیژن زنگنه در لیست قرار گرفت. سپس دوباره این 750 نفر برای تعیین تکلیف به مرکز ارزیابی رفتند و از این تعداد 60 نفرشان مورد پذیرش قرار گرفتند.

البته پذیرش این 60 نفر به دلیل توانمندی آنها نبود بلکه حتی تعدادی از آنها در آزمون مرکز ارزیابی رد شدند ولی به هر حال با توصیه‌ها و آزمون‌های چندباره بالاخره با حضور انها در وزارت نفت موافقت شد. در نتیجه در این فرآینده غیرشفاف حدود 510 نفر  جذب وزارت نفت شدند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه