ارسال به دیگران پرینت

قانون جدید چین؛ کاهش تکالیف دانش‌آموزان

پارلمان چین اعلام کرد که قوانینی را برای مجازات والدینی در نظر می گیرد که فرزندانِ آنها "رفتار بسیار بدی" از خود نشان می‌دهند یا مرتکب جرم می‌شوند.

قانون جدید چین؛ کاهش تکالیف دانش‌آموزان

چین برای کاهش "فشار دوگانه" تکالیف مدارس و آموزش تدریس خصوصی در دورس اصلی قانون وضع کرد.

 پکن در سال جاری و در ماه‌های اخیر قاطعانه از قوانین پدرانه برای مقابله اعتیاد جوانان به بازی های آنلاین یا پرستش و حمایت "کورکورانه" مشاهیر و تاثیرگذاران اینترنتی استفاده کرد.

پارلمان چین روز دوشنبه نیز اعلام کرد که قوانینی را برای مجازات والدینی در نظر می گیرد که فرزندان آنها "رفتار بسیار بدی" از خود نشان می‌دهند یا مرتکب جرم می‌شوند.

بر اساس پیش‌نویس طرح"تقویت آموزش خانواده"، اگر دادستان "رفتار بسیار بدی" از کودکی ببیند یا کودک جرمی مرتکب شود، والدین یا سرپرستش توبیخ و  مجبور به گذراندن دوره‌های راهنمای آموزشی می‌شوند.

قانون جدید چین در باره تکالیف که جزئیات آن هنوز منتشر نشده، مقامات محلی را مسئول اطمینان از کاهش فشار دوگانه تکالیف مدرسه و آموزش خصوصی می‌داند.

براساس گزارش "شینهوا" خبرگزاری رسمی دولت چین، این قانون از والدین می‌خواهد تا زمان فرزندان را برای استراحت و ورزش مناسب تنظیم کنند، فشار آموزشی آنها را کاهش دهند و از استفاده بیش از حد آنها از اینترنت بکاهند.

در ماه‌ اخیر مقامات وزارت آموزش چین ساعات بازی آنلاین نوجوانان را محدود کردند و به آنها اجازه می‌دهند تا در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به مدت یک ساعت بازی آنلاین کنند.

دانش آموزان، مدرسه خود در ناحیه "شکو" در شهر "شنزن" استان "گوانگ‌دونگ" چین را ترک می‌کنند- 20 آوریل 2021 / عکس: رویترز

قانون جدید چین: کاهش تکالیف دانش‌آموزان

 

این کشور با نگرانی از بار سنگین تحصیلی بر کودکان تکالیف مدارس را کاهش داده و تدریس خصوصی دروس اصلی پس از ساعات مدرسه یا در تعطیلات آخر هفته را ممنوع کرده است.

 

 
 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه