ارسال به دیگران پرینت

معاینه جو بایدن برای اطمینان از سلامت ذهنی

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: بایدن که در آستانه ۷۹ سالگی اش است، قصد دارد به زودی تحت معاینات پزشکی قرار گیرد.

معاینه جو بایدن برای اطمینان از سلامت ذهنی

جو بایدن پرسن و سال‌ترین رئیس جمهور آمریکاست. او از بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا که به تازگی در بیمارستان بستری شده است، حدود چهار سال پیرتر است.

جن ساکی پنجشنبه در نشستی خبری گفت بایدن به زودی آزمایش‌هایی انجام خواهد داد. ساکی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

در پایان نشست خبری یک خبرنگار از جن ساکی درباره بایدن که ۲۰ نوامبر ۷۹ ساله می‌شود و پیرترین کسی است که تاکنون رئیس جمهور آمریکا شده است پرسید: «آیا او به این زودی‌ها معاینات و آزمایش‌ها را انجام خواهد داد و نتیجه اش را به مردم آمریکا گزارش خواهد داد؟»

ساکی گفت: «این کار را خواهد کرد.» خبرنگار گفت: «کِی؟ خبر دارید؟» سخنگوی کاخ سفید گفت: «تازه‌ترین اطلاعات را در این باره ندارم، اما به زودی این کار را خواهد کرد.» خبرنگار گفت: «یعنی قبل از پایان سال؟» ساکی گفت: «این قول را به شما می‌دهم.»

ساکی دو روز پیشتر در نشست خبری قبلی گفته بود: «اینکه هر رئیس جمهوری تحت معاینات پزشکی قرار گیرد و آزمایش بدهد، معمول است. بایدن نیز این آزمایش‌ها را خواهد داد و نتیجه اش را در اختیارتان قرار خواهیم داد.»

کِلی دانل، خبرنگار ان بی سی نیوز نیز در نشستی خبری در ماه سپتامبر پس از سرفه‌های بایدن در چند رویداد عمومی درباره سلامت وی از جن ساکی سؤال کرد. ساکی گفت: «فکر نمی‌کنم جای نگرانی باشد. به دلایل مختلف ما نیاز پیدا می‌کنیم گلویمان را صاف کنید یا فقط به خاطر یک سرماخوردگی ساده.» وی افزود یک پزشک همیشه با بایدن سفر می‌کند و وضعیت سلامت رئیس جمهور همیشه ارزیابی می‌شود. ساکی در نشست خبری ماه مه هم در پاسخ به سؤالات درباره سلامت بایدن تاکید کرد که بایدن صحیح و سالم است.

طرح سؤالات جدید درباره سلامت بایدن شاید ناشی از بستری شدن اخیر بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین باشد که به خاطر عفونت ادراری در کالیفرنیا تحت درمان قرار گرفت و قرار بود یکشنبه از بیمارستان مرخص شود. کلینتون ماه اوت ۷۵ ساله شد. وی تقریباً چهار سال از بایدن پیرتر است.

 

منبع : صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید کلباسی ارسالی در

      بایدن کاره ای نیست ؛ سرنخ حکومت آمریکا دست سران صهیونیسم و مافیاست .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه