ارسال به دیگران پرینت

کنکور علوم تجربی | برترین‌های کنکور علوم تجربی

اظهارات وزیر بهداشت در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور علوم تجربی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ایرانی و افتخار آن را از ما بگیرد و ما را وابسته به خود کند. مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فرار مغزهاست که ظلم به یک ملت است. کشورهایی که قدرت ندارند، نابغه‌های کشورهای در حال توسعه را به کشور خود برده و در آنجا پرورش می‌دهند تا برای خود قدرت ایجاد کنند.

اظهارات  وزیر بهداشت  در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور علوم تجربی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ایرانی و افتخار آن را از ما بگیرد و ما را وابسته به خود کند. مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فرار مغزهاست که ظلم به یک ملت است. کشورهایی که قدرت ندارند، نابغه‌های کشورهای در حال توسعه را به کشور خود برده و در آنجا پرورش می‌دهند تا برای خود قدرت ایجاد کنند.

بهرام عین‌اللهی در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور علوم تجربی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که در متجمع سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به تمام فرزندان کشورم تبریک می‌گویم. زحمات شما نتیجه داده و توانستید در ایران به رتبه بالایی دست پیدا کنید. در ابتدا باید شکرگذار خدا باشید که این هوش و حافظه را به شما داده است. در حال حاضر مهم‌ترین نکته برای شما تداوم راهی است که تاکنون آن را طی کرده‌اید. بر خدا توکل کرده و با قدرت به راه خود ادامه دهید. یکی از راه‌های شکرگذاری نعمت این است که چگونه از نعمت‌های خود استفاده کنیم. از هوش و حافظه خود به نحو احسن استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری با هویت است، افزود: باید بدانیم در کجا و در چه شرایط تاریخی قرار گرفته‌ایم و رسالت ما برای آینده چیست. مهم‌ترین وسیله برای یک ملت هویت است. برخی از کشورهای هم‌جوار ما که هویت ندارند، برای خود هویت درست می‌کنند. نام ایران در هرجا مطرح می‌شود، مسائلی مانند قدرت نیز در کنار آن به خاطر می‌آید. ایران قدرتمند است و این را هم با تاریخش به اثبات رسانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ایران پس از انقلاب با هویتی دینی قدرت پیدا کرد و در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است. اگر ایران تحریم می‌شود، به دلیل قدرتش است. قدرت ما از ایمان و هویت دینی ما نشات گرفته زیرا برای ما استقلال ایجاد می‌کند. نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد قدرت است. ایران ثابت کرده مردان و زنان قدرتمندی دارد. قدرت تنها با پول به دست نمی‌آید. کشورهای هم‌جوار ما صاحب پول و ثروت هستند و بی‌حساب و کتاب خرج می‌کنند اما در دانش و مقالات چیزی برای ارائه ندارند.

وی تصریح کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است». خداوند این قدرت، یعنی هوش و دانش آن را در اختیار ما قرار داده تا از آن برای آینده کشور استفاده کنیم. با پشتکار و هوش شما جوانان که تداوم پیدا خواهد کرد، به آینده کشور امیدوارم می‌شوم. ایران به واسطه هوش شما جوانان بسیار بهتر از آمریکا خواهد بود.

عین‌الهی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک راه جدید برای ارتقای آینده ایران است، خاطرنشان کرد: پزشکی ایران نه تنها در منطقه بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا مرجعیت پیدا کرده است. در اوایل انقلاب نمی‌توانستیم نیاز پزشکی جامعه را برطرف کنیم و مجبور بودیم برای حل نیاز خود از کشورهای هند و پاکستان کمک بگیریم. علی‌رغم اینکه جمعیت ایران در اوایل انقلاب ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر بود، برای درمان بیماری‌های ابتدایی، بیماران را به خارج از کشور اعزام می‌کردیم اما امروز جمعیت ایران به ۸۰ تا ۸۵ میلیون نفر رسیده و علاوه بر درمان تمامی بیماران خودمان در تمام رشته‌ها، به بیماران سایر کشورها نیز خدمات می‌دهیم. این افتخار حاصل جوانانی است که احساس تعهد و مسئولیت انقلابی داشته‌اند و با تسلط به مبانی دینی توانستند در دانشگاه‌ها انقلاب کرده و ایران را به این قله برسانند.

وی گفت: در حملات شیمیایی جنگ با عراق با موجی از مجروحان شیمیایی مواجه بودیم. در هیچ یک از دانشگاه‌ها برای درمان مجروحان شیمیایی درسی داده نشده بود اما این جوانان مطالعه کرده و تمام درمان‌های شیمیایی را پیدا کردند. امروزه ایران مرجع بیماران شیمیایی در دنیا و تمام مقالات این حوزه مربوط به کشور ما است.

ایران در سلول‌های بنیادی به عنوان مرجع در دنیا شناخته می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پیشرفت ایران در مبحث سلول‌های بنیادی عنوان کرد: علم پزشکی تنها به درمان‌های دارویی بسنده نمی‌کند. پزشکی نوین برای درمان از راهکارهای دیگر هم استفاده می‌کند که شما جوانان باید در این زمینه‌ها گام برداشته و نه تنها ایران، بلکه دنیا را در این علم به نتیجه برسانید. فعالیت در بخش سلول‌های بنیادی برای نخستین بار در سال ۷۸ توسط مرحوم کاظمی که یک انسان متدین و دانشمند بود، مطرح شد. در عرض سه تا چهار سال جزو پنج کشور دنیا در بحث سلول‌های بنیادی بودیم و امروزه در این بخش یک مرجع محسوب می‌شویم.

عین‌الهی افزود: تنها با یک کلاس درس کلاسیک به جایی نخواهیم رسید. امروزه هر فردی می‌تواند یک دانشمند و محقق باشد که نیاز مردم را حل کند. استارت پژوهش در سلول‌های بنیادی در ایران از یک خانه کوچک در تهران و از میان چند دانشمند زده شد که دانشمندان نتوانسته بودند آن را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: ایجاد هویت و تعلق به کشور مسئله مهمی است. اگر به این نقطه رسیده‌ایم به دلیل ایرانی بودن است و این هویت باید در خون ما باقی بماند. دشمن می‌خواهد هویت ایرانی و افتخار آن را از ما بگیرد و ما را وابسته به خود کند. مشکلی که امروزه با آن مواجه هستیم فرار مغزها است که ظلم به یک ملت محسوب می‌شود. کشورهایی که قدرت ندارند، نابغه‌های کشورهای در حال توسعه را به کشور خود برده و در آنجا پرورش می‌دهند تا برای خود قدرت ایجاد کنند، در حالی که اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند نابغه‌های خود را حفظ کنند، سایر کشورها نمی‌توانند قدرت را از آن خود کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: هویت ملی همه چیز ایران است و اگر هویت ملی نداشته باشیم هیچ چیز نداریم. خوشحالی مردم به سبب پیروزی در یک مسابقه فوتبال یا کشتی به دلیل تعلق و هویت ایرانی است. همانطور که یک کشتی‌گیر با قهرمانی خود افتخارآفرینی می‌کند، شما دانشجویان نخبه نیز می‌توانید برای ایران افتخارآفرینی کنید. فکر نکنید که نمی‌توانید افتخارآفرینی کنید. این کلمه‌ای است که دشمن مدام آن را تکرار می‌کند. شعار اصلی ما باید «می‌توانیم» باشد. دشمن به کمک فضای مجازی به دنبال شعار «نمی‌توانیم» و تعلق‌های خارجی است. قضیه ما مانند قصه سیمرغ در داستان مولوی است. عده‌ای از مرغ‌ها می‌خواهند سیمرغ را پیدا کنند، مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند اما در انتها متوجه می‌شوند که خودشان سیمرغ هستند و نامی به اسم سیمرغ وجود ندارد. در واقع شما نخبگان و دانشجویان همان سیمرغ هستید.

باید از روش‌های سنتی و خواندن درس‌های تکراری خارج شویم

عین‌اللهی بیان کرد: وزارت بهداشت حدود ۲۰ هزار عضو هیات علمی دارد که وضعیت مناسبی دارند. عمده اعضای هیات علمی افرادی هستند که می‌توانند در آموزش و موفقیت دانشجویان موفق باشند. در اکثر دانشگاه‌های مادر ایران امکانات آزمایشگاهی خوبی دارد اما تمام این‌ها به دانشجویان مرتبط است که چگونه از این امکانات استفاده کنند. دانشجو با دانش‌آموز متفاوت است. باید از روش‌های سنتی که آموزش تنها خواندن درس‌های تکراری است خارج شویم. دانشجو باید دنبال دانش باشد که امروزه مراحل دستیابی به این امر بسیار ساده‌تر از گذشته است.

وی گفت: در علوم پزشکی سه اصل معلومات، مهارت و معنویت وجود دارد. هر فرد می‌تواند معلومات خود را افزایش دهد و با کار در فضای کلینیکی و عملی مهارت به دست می‌آید. سومین مسئله که در آن از غربی‌ها بسیار جلوتر هستیم بحث اخلاق و معنویت است. امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که طب در صورتی می‌تواند موفق باشد که در معنویات پیشی بگیرد. شما دانشمندان در صورتی می‌توانید بر موفقیت‌های خود اضافه کنید که در اصول معنوی نیز پیشی بگیرید. ریشه‌های قوی معنویت وجود دارد. از امام رضا(ع) بخواهید تا درک حقایق و معنویت را به شما بدهد تا در آینده موفق باشید و راه شهدا را طی کنید. اگر شهدا نبودند چنین مجالسی به راحتی به پا نمی‌شد و مانند زمان شاهنشاهی بدون هیچ ابتکاری نیازهای اولیه خود را هم نمی‌توانستیم برطرف کنیم. امیدوارم شما دانشمندان آینده کشور باشید و ایران را به قله‌های موفقیت برسانید و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «بتوانیم مرجعیت علمی را در دنیا از آن خود کنیم».

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بدون واژه دشمن دوستان مسئول نمیتونن سخنرانی کنن!!

    • ناشناس ارسالی در

      اقای وزیر محترم لطفا نذا ین این دانشگاههای پردیس وبین الملل پزشک بگیرن به خدا من سراغ دارم کشی که هیچ علمی نداره ولی با پول رفته روسیه والان برگشته پرشکی بین الملل نشسته چ جور اون بدبختی که تو ایرا درس میخونه نمیتونه این کار را کنه ولی یه فرد بیسواد کنکور را دور میزنه

      به این راحتی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه