ارسال به دیگران پرینت

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه در پی گفت وگوهای برجامی اخیر تهران و اتحادیه اروپا

در پی ازسرگیری گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی که امروز میان معاون سیاسی وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران انجام شد، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در یک گفتگوی تلفنی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه در پی گفت وگوهای برجامی اخیر تهران و اتحادیه اروپا

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که گفتگوهای امروز با مورا مثبت بوده و دو طرف ضمن ابراز رضایت، برای تداوم آن ابراز آمادگی کرده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: گفتگوهای جاری با انریکه مورا متمرکز بر  یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع مشکلات و بن‌بست کنونی در وین است که به دلیل مواضع و رویکرد تعهدگریز واشنگتن در رفع کامل و موثر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی این کشور بوجود آمده است.

 امیر عبداللهیان تاکید کرد: دو طرف در پایان گفتگوهای امروز توافق کردند رایزنی‌ها طی دوهفته آینده در بروکسل میان معاون سیاسی وزیر امورخارجه و مورا ادامه پیدا کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس تلفنی ضمن استقبال از گفتگوهای امروز تاکید کرد که متعاقب دیدار مفصل هفته قبل با امیر عبداللهیان در مسکو، به همکاران خود در  وزارت امور خارجه روسیه ماموریت داده است تا در مشورت نزدیک با همتایان خود در جمهوری اسلامی ایران موضوعات مرتبط با برجام را پیگیری کنند.

وزیر امور خارجه روسیه در این مکالمه تلفنی از موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان قدردانی کرد .

وی در پایان با اشاره به ملاقات روز جاری خود با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ابراز داشت در جریان گفتگوی تلفنی خوب و سازنده وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود قرار گرفته است.

لاوروف  تاکید کرد مسکو از توافقات انجام گرفته در این گفتگوی تلفنی استقبال کرده و آن را اقدامی در مسیر درست می‌داند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه