ارسال به دیگران پرینت

والودین بار دیگر رئیس دومای روسیه شد

انتخابات دومای روسیه روزهای ۱۷ تا ۱۹ ماه سپتامبر برگزار شد و ۱۴ حزب در آن شرکت کردند که از این احزاب پنج حزب با کسب آرای بیش از ۵ درصد به پارلمان راه یافتند.

والودین بار دیگر رئیس دومای روسیه شد

ویچسلاو والودین که در دوره قبلی رئیس دومای روسیه بود، امروز در نشست نخست دوما دوباره به این مقام انتخاب شد.

به گزارش ایرنا از مسکو  نمایندگان دوره جدید (دوره هشتم) دوما امروز سه شنبه در نشست نخست پارلمان، والودین را مجددا به عنوان رئیس دوما انتخاب کردند و ۳۶۰ نفر از نامزدی والودین برای این مقام حمایت کردند.

در نشست امروز سران ۳۵ کمیسیون و کمیته دومای روسیه انتخاب شدند. ۴۸ درصد نمایندگان دوره کنونی دومای روسیه، برای نخستین بار انتخاب شده اند.  

ویچسلاو والودین که در دوره قبلی رئیس دومای روسیه بود در این دوره نیز از حزب روسیه واحد برای تصدی این پست نامزد شده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابقای والودین در مقام رئیس دوما حمایت کرده و به نمایندگان دوما توصیه کرده بود در صورتی که صلاح بدانند این شخص را برای ریاست دوما انتخاب کنند.

والودین با مجلس شورای اسلامی ایران روابط خوبی دارد و از طرف روسیه در آیین تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بود.

دوره جدید پنج ساله دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه) امروز شروع شد.

 نشست نخست دومای روسیه به ریاست والنتینا ترشکووا نخستین فضانورد زن جهان که از نظر سنی ارشدترین نماینده دوما محسوب می شود، برگزار شد و پس از آن سران فراکسیون های سخنانی را بیان کردند.

بعدازظهر امروز نمایندگان دوما در سالن گئورگفسکی کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهند کرد. 

انتخابات دومای روسیه روزهای ۱۷ تا ۱۹ ماه سپتامبر برگزار شد و ۱۴ حزب در آن شرکت کردند که از این احزاب پنج حزب با کسب آرای بیش از ۵ درصد به پارلمان راه یافتند. 

حزب "روسیه واحد" با کسب ۴۹.۸۲ درصد مجموع آرا پیروز انتخابات مجلس دومای روسیه شد.  

بعد از حزب "روسیه واحد"، حزب کمونیست روسیه  (۱۸.۹۳ درصد)، حزب لیبرال دموکراتیک روسیه (۷.۵۵ درصد)،  حزب "روسیه عادل" (۷.۴۶ درصد) و حزب "مردم جدید" ( ۵.۳۲ درصد) آرای انتخابات را کسب کردند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه