ارسال به دیگران پرینت

آیا استفاده از کاندوم در زمان بارداری ضرر دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که اغلب ذهن زوج‌هایی را که منتظر به دنیا آمدن فرزند هستند درگیر می‌کند این است که آیا استفاده از کاندوم در زمان بارداری ضرر دارد؟

آیا استفاده از کاندوم در زمان بارداری ضرر دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که اغلب ذهن زوج‌هایی را که منتظر به دنیا آمدن فرزند هستند درگیر می‌کند این است که آیا استفاده از کاندوم در زمان بارداری ضرر دارد؟ آن‌ها اغلب معتقدند دلیل استفاده از کاندوم این است که از بارداری جلوگیری شود، اما اکنون که دیگر احتمال بارداری ناخواسته وجود ندارد، می‌توانند با خیال راحت کاندوم را کنار بگذارند. این طرز فکر کاملا اشتباه است! مطابق با گفته‌های کارشناسان و متخصصان این حوزه، به دلایل بسیاری نباید استفاده از کاندوم در دوران بارداری متوقف شود. در این مطلب از موتن رو تصمیم گرفته‌ایم در خصوص این دلایل و نکاتی که باید حین مقاربت در دوران بارداری رعایت شود صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آیا برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

به دلیل ساختار و فیزیولوژی رحم و همچنین وجود پرده و مایع آمنیوتیک، از ورود مایع منی به داخل رحم و بارداری مجدد جلوگیری شده و در نتیجه جنین در مقابل ضربات و تنش‌های فیزیکی مصون می‌ماند؛ بنابراین به طور کلی چنین می‌توان گفت که برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ خطری را برای جنین به دنبال ندارد و برخلاف تصور برخی از افراد که معتقدند برقراری رابطه جنسی، زایمان زودرس را به دنبال دارد، باید بگوییم پس از گذشت 40 هفته کامل، تماس مایع مردانه با دهانه رحم به شروع زایمان کمک می‌کند؛ زیرا این مایع سرشار از پروستاگلاندین است که یکی از محرک‌های انقباضات رحمی بوده و گاهی اوقات به زوج‌هایی که زایمانشان به تاخیر افتاده پیشنهاد می‌شود.

چرا بهتر است در دوران بارداری از کاندوم استفاده شود؟

همانطور که اشاره شد، ریختن مایع منی به داخل رحم در دوران بارداری منجر به بارداری مجدد نمی‌شود، تنها گزارش‌های کمی در این رابطه آن هم به صورت بارداری خارج از رحم منتشر شده است که جزو استثنائات پزشکی هستند؛ اما در صورت عدم استفاده از کاندوم در دوران بارداری، احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی علاوه بر زوجین، نوزاد آن‌ها را نیز می‌تواند تهدید کند. از طرف دیگر، دستگاه تناسلی خانم‌ها در دوران بارداری، بیشتر در معرض ابتلا به قارچ و باکتری‌های بیماری‌زا قرار دارد. به همین دلایل است که توصیه می‌شود در تمامی انواع رابطه‌های جنسی واژنی، مقعدی و دهانی از کاندوم استفاده شود.

--------------------------------------------------------

برای خرید جدیدترین کاندوم‌ها از بهترین برندها کلیک کنید

--------------------------------------------------------

استفاده از چه نوع کاندوم‌هایی در دوران بارداری ضرر دارد؟

یکی از مواردی که در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد، انتخاب کاندوم مناسب برای داشتن رابطه جنسی ایمن است. خانم‌هایی که به لاتکس حساسیت دارند، باید از کاندوم‌های پلی اورتان استفاده کنند. علاوه بر این، توصیه می‌شود خانم‌های باردار از کاندوم‌هایی که حاوی مواد اسپرم کش، تاخیری یا روان کننده بر پایه آب هستند استفاده نکنند؛ زیرا کاندوم‌های بر پایه آب باعث رشد بیشتر قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا در دستگاه تناسلی خانم‌ها می‌شوند. از طرف دیگر، کاندوم‌های طبیعی که از پوست یا روده حیوانات تهیه می‌شوند، هیچ‌گونه محافظتی در برابر انتقال بیماری‌های مقاربتی ندارند؛ به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در دوران بارداری نیستند.

استفاده از کاندوم خاردار در دوران بارداری

تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد ضرر و مشکل برای جنین و مادر در صورت استفاده از کاندوم‌های خاردار یا شیاردار گزارش نشده است و بنابراین، استفاده از این کاندوم در دوران بارداری بلامانع است. از طرف دیگر، بعد از زایمان طبیعی که واژن گشاد شده و تحریک‌پذیری کاهش می‌یابد، استفاده از کاندوم‌های فضایی همانند کاندوم‌های خار درشت توصیه می‌شود. به طور کلی چنین می‌توان گفت که استفاده از کاندوم‌های خاردار در دوران بارداری باید در فاصله زمانی کوتاه باشد تا فشاری به زنان باردار وارد نشود.

استفاده از کاندوم تاخیری در دوران بارداری

استفاده از کاندوم‌های تاخیری در دوران بارداری هیچ گونه عارضه‌ای را به دنبال ندارد، اما توصیه می‌شود از ژل‌ها یا اسپری‌های تاخیری که حاوی ماده لیدوکائین هستند، استفاده نشود. اگرچه لیدوکایین از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا برای استعمال کاملا بی‌خطر معرفی شده است، با این حال توصیه می‌شود که در هنگام بارداری مورد استفاده قرار نگیرد.

چرا خرید محصولات بهداشت جنسی از موتن رو

در فروشگاه اینترنتی مو تن رو شما به راحتی می‌توانید به صدها مدل کاندوم مختلف دسترسی داشته و بدون دغدغه و استرس گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. انواع کاندوم تاخیری، نازک، ضخیم، تاخیری، حاوی مواد روان کننده بیشتر، عروسکی، فانتزی و تحریک کننده بیشتر در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود که برای بهبود روابط خود و ایمنی بیشتر در دوران بارداری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

 

 


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه