ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات وین | مذاکره و برجام | ازسرگیری مذاکرات وین

تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند

نماینده مجلس گفت: هر چه ما گفتیم، تیم مذاکره کننده کشورمان کار خودشان را انجام دادند که الان ملت ضرر خودسری آنان را مشاهده می‌کنند.

تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند

تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند

- تیم مذاکره‌کننده کشورمان مسائل زیادی را از ما کتمان کردند و اعتراف اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه به وی اطلاع نداده بودند که کلمه تعلیق در متن مذاکره آمده است تنها موضوعی نبود که وزیر امور خارجه به آن اعتراف کرد.

- ما باید منتظر بمانیم تا دیگر موضوعات مربوط به برجام هم به تدریج افشا شود.

- ما در صحن مجلس و جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره نهم، به ظریف می‌گفتیم که این مسائلی که شما درباره برجام به ما می‌گویید، با آن چیزی که در متن این توافق‌نامه آمده است، تفاوت زیادی دارد.

- ظریف در پاسخ به ما می‌گفت ما تیم مذاکره کننده هستیم و مذاکرات را به خوبی انجام می‌دهیم. آنان بسیاری از واقعیات برجام را به مجلس نگفتند که الان یکی یکی رو می‌شود.

تیم مذاکره‌کننده نمایندگان مجلس را نامحرم می‌دانست

- تیم مذاکره کننده ما به مجلس نهم درباره برجام گزارش نمی‌دادند و بارها به آن‌ها گفتیم که چطور شما همه مسائل را به غربی‌ها می‌گویید و آنان را محرم می‌دانید اما نمایندگان مجلس را نامحرم می‌دانید و هیچ اطلاعی از مذاکرات به ما نمی‌دهید.

- تخت‌روانچی کمتر در مجلس حضور پیدا می‌کرد و اغلب ظریف و عراقچی در صحن مجلس و جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یافتند اما بسیاری از مسائل را که در جریان مذاکرات اتفاق می‌افتاد، به مجلس اطلاع نمی‌دادند.

واقعیتی که ظریف به آن اعتراف کرد خسارات زیادی به منافع ملی زده است

- واقعیتی که ظریف به آن اعتراف کرد خسارات زیادی را به کشور و منافع ملی زده است و خسارت بسیار سنگینی با انعقاد برجام و عدم توجه به مفاد آن به کشورمان وارد شد.

- بارها در مجلس نهم به تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید کردیم که به متن برجام توجه بیشتری داشته باشند و زیر بار انعقاد توافقی خسارت بار نروند اما آنان توجه نکردند.

گفتند قول دادیم و باید این اقدامات را انجام دهیم!

- در همان مقطع نمایندگان مجلس از فردو و نطنز بازدید کردند و دیدیم که فعالیت‌های هسته‌ای در آنجا تعطیل شده است و در خنداب اراک بتن ریختند.

- پس از آن بازدید به تیم مذاکره کننده کشورمان گفتیم که این اقدامات را انجام ندهید و فعالیت‌های هسته‌ای کشور را تعطیل نکنید اما آن‌ها گفتند که قول دادیم، به توافق رسیدیم و باید این اقدامات را انجام دهیم.

ملت ضرر خودسری مذاکره‌کنندگان را مشاهده می‌کند

- هر چه ما گفتیم، تیم مذاکره کننده کشورمان کار خودشان را انجام دادند که الان ملت ضرر خودسری آنان را مشاهده می‌کنند.

- تمام نکاتی که در مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان گفتیم و تاکید کردیم که حواسشان به مفاد برجام باشد، ثبت و ضبط شده است که اگر مجلس اجازه دهد و منتشر شود، بسیاری از مسائل مشخص می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بی نام ارسالی در

      ای وای این نماینده وقتی تو رفاء باشه بایدم مثل بلبل حرف بزنه از گرونی که خبر نداره از مسکن گرونی لبنیات مواد پروتینی اینا که دیگه مربوط به برجام نیست چرا نمیگی بی عرضه بودن همگی ماست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه