ارسال به دیگران پرینت

آیت الله صافی گلپایگانی | واکنش به انفجار مسجد شیعیان در قندوز افغانستان

پیام آیت الله صافی گلپایگانی در واکنش به انفجار مسجد شیعیان در قندوز افغانستان: آیا غارتگری تروریست‌ها و آتش‌زدن خانه و کاشانه مردم بی‌دفاع را نمی‌بینید؟

اینجانب از دولت‌های مستقل و مردم آزادی‌خواه جهان می‌خواهم که نگذارند این گروه ضد انسانی، بیش از این به جنایات هولناک خود ادامه دهد و از تمام کسانی که وجدان انسانی آنها بیدار است به‌ویژه از برادران و خواهران ایمانی درخواست دارم که در این برهه از زمان، هر اندازه توان دارند به مردم مظلوم و غارت‌زده افغانستان کمک نمایند.

پیام آیت الله صافی گلپایگانی در واکنش به انفجار مسجد شیعیان در قندوز افغانستان: آیا غارتگری تروریست‌ها و آتش‌زدن خانه و کاشانه مردم بی‌دفاع را نمی‌بینید؟

بدنبال جنایت دیروز علیه شیعیان افغانستان در قندوز، آیت الله صافی گلپایگانی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن آن، از دولتهای مستقل و آزادیخواهان جهان خواستند به کمک مردم این کشور بشتابند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و َما نَقَموا مِنهُم إِلّا أَن یُؤمِنوا بِاللَّهِ العَزیزِ الحَمیدِ

جنایات وحشیانه روز جمعه در مسجد قندوز افغانستان - که منجر به شهادت تعداد زیادی از نمازگزاران و مردم بی گناه شد - را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خانواده های داغدار و مصیبت‌زده تسلیت می گویم.

آیا دولت‌ها، ندای مظلومیت آوارگان و برادران و خواهران بی‌خانمان افغانستانی را نمی‌شنوند که در این فصل سرما در بیابان‌ها و کوه‌ها با بدترین وضعیت زندگی نموده و از امکانات اولیه محروم هستند!؟

آیا مجامع بین المللی که خود را حامی محرومان و مظلومان می‌دانند، غارتگری تروریست‌ها و آتش‌زدن خانه و کاشانه مردم بی‌دفاع را نمی‌بینند!؟

آیا مشاهده نمی‌کنند که هر روز و هر شب تعداد زیادی از انسان‌ها به دست گروهی از خدا بی‌خبر و دور از انسانیت شهید می‌شوند و خانواده‌هایی را داغدار می‌نمایند؟!

چرا سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی به وظیفه خطیر خود عمل نمی‌کنند!!؟

اگر نمی توانند و یا نمی‌خواهند اعمال ننگین و ضدبشری آنها را محکوم کنند و از حربه سکوت به نفع آدم‌کشان استفاده می‌کنند، لااقل از آنان حمایت ننمایند!

اینجانب از دولت‌های مستقل و مردم آزادی‌خواه جهان می‌خواهم که نگذارند این گروه ضد انسانی، بیش از این به جنایات هولناک خود ادامه دهد و از تمام کسانی که وجدان انسانی آنها بیدار است به‌ویژه از برادران و خواهران ایمانی درخواست دارم که در این برهه از زمان، هر اندازه توان دارند به مردم مظلوم و غارت‌زده افغانستان کمک نمایند و به یاری آوارگان و بی پناهان بشتابند و به وظیفه انسانی و دینی خود عمل نمایند و السلام علی جمیع عباد الله الاحرار الصالحین

۲ ربیع الاول ۱۴۳۳ ه.ق

لطف‌الله صافی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسن ارسالی در

      تاریخ مرقوم شده غلط است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه