ارسال به دیگران پرینت

واکنش: اجازه دادن به یهودیان برای نیایش در صحن مسجد الاقصی تجاوز آشکار به این مسجد است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» چهارشنبه شب تاکید کرد، حکم دادگاه اسرائیل در مورد اجازه دادن به یهودیان برای انجام نیایش در صحن مسجد الاقصی تجاوز آشکار به این مسجد مقدس است.

واکنش: اجازه دادن به یهودیان برای نیایش در صحن مسجد الاقصی تجاوز آشکار به این مسجد است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» چهارشنبه شب تاکید کرد، حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در مورد اجازه دادن به یهودیان برای انجام نیایش در صحن مسجد الاقصی تجاوز آشکار به این مسجد مقدس است.

«حازم قاسم» در این باره افزود: این اقدام دادگاه رژیم صهیونیستی گامی در مسیر تقسیم زمانی و مکانی مسجد الأقصی و نقض آشکار همه قوانین و هنجارهای بشری است.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در اعتراض به این موضوع گفت: مسجد الاقصی ویژه مسلمانان است و احکام دادگاه های اسرائیلی که به غیر مسلمانان اجازه می‌دهند در این مسجد عبادت کنند، مشروعیت ندارد.

احمد أبوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز چهارشنبه شب گفت: اجازه دادن به یهودیان برای نیایش در مسجدالاقصی نشانه نیت و طرح دولت تل آویو برای یهودی سازی قدس و آسیب زدن به حضور مردم فلسطین در آن است.

دادگاه منطقه قدس روز (سه شنبه) رایی صادر کرد که بر اساس آن حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.

این دادگاه به پلیس دستور داد بخشنامه صادر شده علیه خاخام «أرییه لیبو» که بر اساس آن وی به دلیل انجام نیایش در حالت سکوت از زیارت حرم قدسی (صحن مسجد الاقصی) محروم شده بود را لغو کند.

در این حکم آمده است که زیارت روزانه این خاخام از حرم قدسی نشان دهنده آن است که وی آن را یک امر بسیار مهم و اصولی می‌داند.

اقدام این دادگاه رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه عبری زبان اورشلیم پست شهریور سال گذشته پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات در مطلبی نوشت: انتخاب اسم «توافق ابراهیم» برای توافق صلح با امارات، اقدامی بیهوده نبود، بلکه صلح میان ادیان می‌طلبد که حق یهودیان برای اقامه نماز در کوه هیکل به رسمیت شناخته شود و این اصطلاحی کذائی از سوی [رژیم] اسرائیل است که برای مسجد الاقصی به کار می‌برد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه