ارسال به دیگران پرینت

روغن زیتون | افزایش قیمت | زیتون | باغ‌های زیتون

روغن زیتون گران شد

قیمت هر لیتر روغن زیتون با افزایش ۳۰درصدی، در نیمه اول امسال از ۲۵۰هزار تومان فراتر رفت. امسال شرایط نامناسب آب و هوایی کشور و بارندگی اندک، برداشت را در باغ‌های زیتون کشور کاهش داده و به‌گفته مسئولان وزارت جهادکشاورزی، با ۱۰درصد افت تولید زیتون در کشور مواجه هستیم.

 روغن زیتون گران شد

قیمت هر لیتر روغن زیتون با افزایش ۳۰درصدی، در نیمه اول امسال از ۲۵۰هزار تومان فراتر رفت.

 بررسی قیمت انواع روغن‌های زیتون ایرانی و خارجی موجود در سوپرمارکت‌های تهران نشان می‌دهد که این روغن گرانقیمت طی 5‌ماه گذشته، بین ۱۸ تا ۳۰درصد در برندهای مختلف افزایش یافته و از۲۰۰هزار تومان به ۲۵۰هزار تومان رسیده است. روغن زیتون نیم‌ لیتری تصفیه شده برند سی سام، با1۹ درصد افزایش قیمت نسبت به اردیبهشت امسال، از ۱۳۴هزار تومان طی روزهای اخیر به۱۶۰هزار تومان رسیده است. روغن زیتون یک لیتری میلانو هم از ۲۴۵هزار تومان به ۲۹۰هزار تومان افزایش قیمت داشته که ۱۸درصد رشد نشان می‌دهد. برندهای خارجی قیمت‌های بالاتر از لیتری ۳۰۰هزار تومان هم دارند اما قیمت ۶۵هزار تومانی هر شیشه ۲۵۰میلی‌لیتری روغن زیتون فامیلا نشان می‌دهد که تولیدات ایرانی هم قیمت چندان پایین‌تری ندارند. رشد نزدیک به ۳۰درصدی قیمت روغن زیتون و دیگر محصولات فرآوری شده زیتون در سوپرمارکت‌ها درحالی است که تولید سال گذشته زیتون کشور، نسبتا مطلوب بوده‌است.

امسال شرایط نامناسب آب و هوایی کشور و بارندگی اندک، برداشت را در باغ‌های زیتون کشور کاهش داده و به‌گفته مسئولان وزارت جهادکشاورزی، با ۱۰درصد افت تولید زیتون در کشور مواجه هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور، آمار کاهش تولید زیتون را در سال زراعی جاری بسیار بیشتر از ۱۰درصد تخمین می‌زند و با این پیش‌بینی، باید قیمت‌های بالاتری را در نیمه دوم امسال برای محصولات فرآوری شده زیتون ازجمله، روغن زیتون انتظار داشت.

افزایش ۳۰درصدی قیمت روغن زیتون /  هر لیتر روغن از ۲۵۰هزار تومان فراتر رفت

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه