ارسال به دیگران پرینت

سیگار | قیمت سیگار | برندهای معروف سیگار

قیمت سیگار افزایش یافت + جدول

قیمت برخی از برند‌های معروف سیگار از ۲ روز پیش در بازار افزایش یافت. قیمت سیگار پرفروش وینستون مدل‌های لایت و اولترا از ۱۸ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسید و ایکس‌استایل هم ۲۲ هزار تومانی شد.

 قیمت سیگار افزایش یافت + جدول

 

 قیمت برخی از برندهای معروف سیگار از 2روز پیش در بازار افزایش یافت. دست‌کم 2نام معروف در بازار سیگار طی روزهای گذشته افزایش قیمت داشته‌ و 2هزار تومان گران شده‌اند. قیمت سیگار پرفروش وینستون مدل‌های لایت و اولترا از 18هزار تومان به 20هزار تومان رسید و ایکس‌استایل هم 22هزار تومانی شد. مصرف‌کنندگان سیگار بهمن هم در روزهای اخیر به جای 7هزار تومان، برای هر بسته از این سیگار ایرانی 9هزار تومان پرداختند. البته این قیمت‌ها برای سیگارهایی است که به‌صورت شرکتی توزیع می‌شوند، از آنجا که اغلب سهمیه سیگار شرکتی کفاف تقاضای سوپرمارکت‌ها را نمی‌دهد، بخشی از سیگارهای موجود در بسیاری از سوپرمارکت‌ها به‌صورت آزاد و 2هزار تومان گران‌تر خریداری می‌شود.

این شرایط باعث می‌شود بعضی از مشتری‌ها در دو سوپرمارکت با فاصله اندک از یکدیگر، بهمن شرکتی را 9هزار تومان و بهمن آزاد را 11هزار تومان خریداری کنند. تولیدکنندگان یا مسئولان صنفی دلیلی برای این افزایش قیمت اعلام نکرده‌اند اما به‌نظر نمی‌رسد تغییر قیمت به یکی دو برند محدود بماند. این دومین تغییر قیمت سیگار طی امسال است؛ بار اول در اواخر فروردین امسال قیمت سیگار 30درصد افزایش یافت که دلیل آن تغییر قوانین مالیاتی و افزایش هزینه تولید اعلام شد. افزایش قیمت سیگار به‌گفته فروشندگان اغلب بر میزان خرید تأثیر چندانی ندارد و بیشتر سیگاری‌ها با تغییر برند سیگارشان با این گرانی‌ها کنار می‌آیند. هم‌اکنون بازه قیمت سیگارهای موجود در بازار 7500 تا بیش از 65هزار تومان است. برندهای خارجی مارلبرو و دانهیل قیمت‌های بالای 40هزار تومان دارند. پرمشتری‌ترین سیگارهای موجود در سوپرمارکت‌ها نیز همچنان کنت و وینستون است که قیمت آنها بین 12 تا 20هزار تومان متغیر است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه