ارسال به دیگران پرینت

لیگ برتر | تیم ملی ایران | ایران و عراق

علیرضا جهانبخش قدرت جادویی خود را بازیافت

تیم‌های فوتبال پرقدرت ایران و کره جنوبی، پس از سپری شدن دو هفته از ‌آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، برتری خود را به گروهی که در آن جای دارند، دیکته کرده‌اند به طوری‌که ایرانی‌ها بدنبال دو برد پیاپی برابر سوریه و عراق، صدرنشین بوده و کره‌ جنوبی نیز پس از تساوی برابر عراق و شکست لبنان، با دو امتیاز کمتر در رتبه دوم قرار دارند.

علیرضا جهانبخش قدرت جادویی خود را بازیافت

ایران تحت هدایت «دراگان اسکوچیچ» به زعم بسیاری تا به امروز تحسین‌برانگیزترین تیم رقابت‌های انتخابی در منطقه آسیا بوده و «علیرضا جهانبخش» نیز از زمان بازگشت به لیگ برتر هلند و پیوستن به فاینورد، قدرت جادویی خود را بازیافته است. بازیکن سابق باشگاه برایتون انگلیس تنها گل دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه را به ثمر رساند و سپس در پیروزی قاطعانه برابر عراق نخستین گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند.

ایرانی‌ها در دیدار بعدی برای برگزاری دیدار برابر امارات متحده عربی در هفتم اکتبر به امارات سفر کرده و پنج روز بعد نیز در تهران از کره جنوبی پذیرایی می‌کند. ۶ امتیاز از دو بازی، تیم ملی را به خوبی در مسیر قرار گرفتن در بین دو تیم برتر گروه قرار داده است.

در سوی دیگر «پائولو بنتو» سرمربی تیم ملی کره جنوبی امیدوار است تا «سون هیونگ مین» ستاره تیمش که از اکتبر ۲۰۱۹ در جریان بازی موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش نشده، باردیگر به روند گلزنی باز گردد.

علاوه بر این، دیدار خانگی امارات برابر تیم ملی ایران که تاکنون گلی دریافت نکرده است، چالش‌های زیادی را برای اماراتی‌ها ایجاد می‌کند و «برت فن مارویک» سرمربی این تیم چشم‌ انتظار هنرنمایی مهاجم جادویی خود یعنی «علی مخبوت» و همچنین «فابیو لیما» برابر ایران و عراق خواهد بود.

برنامه دیدارهای این گروه به شرح زیر است:

هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه)

کره جنوبی – سوریه

 امارات متحده عربی – ایران

عراق – لبنان

دوازدهم اکتبر(۲۰ مهرماه)

ایران – کره جنوبی

امارات – عراق

سوریه – لبنان

 

منبع : پارس فوتبال
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • جهان ارسالی در

      پسرم جهانبخش امیدوارم اول‌سلامت باشی دوم همیشه پات به گل باز باشه‌ بخصوص برای گشورت گلهای زیاد بزنی عزیز از گرگان علیرضا جان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه