ارسال به دیگران پرینت

زائران ایرانی | ویزای عراق برای زائرین اربعین حسینی | زائران برای دریافت ویزا

علی زینی‌وند : نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود

علی زینی‌وند، استاندار کرمان گفت: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.

علی زینی‌وند : نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود

علی زینی‌وند، استاندار کرمان گفت: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.

زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با ابراز نگرانی از تعداد مبتلایان اولین گروه بازگشته از خاک عراق اظهارداشت: تعطیلی های اخیر و بازگشت زائران اربعین برای ما زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونات. 

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت فهرست افرادی که در مراسم اربعین شرکت کردند را باید به علوم پزشکی ارائه دهد و از همه تست گرفته شود تصریح کرد: مدیران و کارمندانی که کربلا رفتند بدون ارائه تست منفی به محل کار برنگردند.

زینی وند اظهارداشت: برای سفر اربعین مجوز تعداد کمی مشخص و ویزا داده شد اما تعداد کسانی که به این سفر رفتند بسیار زیاد بود و از راه های زمینی هم رفتند. 

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به کرمان و ابراز رضایت وی از نحوه مدیریت بیماری در استان گفت: در زمان پیک کرونا استان های دیگر ۴۰۰ الی ۵۰۰ بستری داشتند؛ امروز که ما در نقطه افول این بیماری (در پیک پنجم) هستیم بیش از ۸۰۰ نفر بستری داریم.

اعتماد والدین افزایش و مقاومت آنان کاهش یافته

زینی وند ابزار کرد: در حوزه واکسیناسیون در کشور اتفاقات خوبی ثبت می شود، قرار است  ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند و همچنین طرح کنترل هوشمند موثر است زیرا کم کم  فعالیت ها به روال قبلی بازگردد. 

وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته مسائل پسا کرونا خاطرنشان کرد: مسائل مهمی پس از کرونا ‌متوجه جامعه است که باید این آسیب ها را شناسایی و به کمیته کشوری کمک کنیم. 

استاندار کرمان افزود: یک کمیته علمی قوی مرکب از پزشکان و روانپزشکان تشکیل شود تا مسائل چندوجهی در پساکرونا مانند مسائل اجتماعی، مذهبی، تغذیه، تحصیل و ... که در کشور حادث می شود را مطالعه کند.

وی با اشاره به گشایش کلاس های درس به صورت مجازی و حضوری در دانشگاه ها و مدارس گفت: مقاومت والدین برای فرستادن فرزند به مدرسه از عدد ۸۵ درصد به ۵۵ درصد رسیده است؛ هر قدر ما با اقدامات خود فضا را ایمن کنیم و امنیت را بالا ببریم مردم راحت تر اعتماد می کنند. 

زینی وند بیان کرد: آموزش پرورش بر آموزش حضوری تاکید دارد و به احتمال زیاد پس از انجام واکسیناسیون از ۱۵ آبان همه مدارس حضوری باز خواهد شد. 

استاندار کرمان با اشاره به اهیمت واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان تاکید کرد: محیط مدرسه را به محل واکسیناسیون تبدیل کنید؛ به دلیل محدود بودن دانش آموز هر مدرسه، طی ۲ هفته واکسیناسیون هر مدرسه به پایان می رسد. 

تالارها باز می شوند

وی با بیان اینکه با پایان ماه صفر تمامی تالارها مجدد باز می‌شوند خاطرنشان کرد: برای ورود به تالارها ما از افراد کارت واکسن می خواهیم و با استعلام در سامانه مشخص می شود که واکسن زده اند یا خیر؟ 

شهرستان قرمز نداریم

معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمان نیز گفت: در استان کرمان شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم؛ شهرستان انار در وضعیت آبی، ۱۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان نیز نارنجی است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه