ارسال به دیگران پرینت

درخواست مهم جو بایدن از 30 کشور جهان!

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد مشاوران ارشد امنیت ملی این کشور از مقامات بلند پایه ۳۰ کشور برای شرکت در نشست مبارزه با باج‌افزارها و خطر روز افزون جرایم سایبری دعوت خواهند کرد.

درخواست مهم جو بایدن از 30 کشور جهان!

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای افزود این جلسه آنلاین به میزبانی شورای امنیت ملی کاخ سفید با هدف بهبود همکاری در اجرای قانون در موضوعاتی مانند استفاده غیرقانونی از رمزارزها برگزار خواهد شد.

پس از وقوع چندین حمله سایبری در آمریکا در سال جاری که منجر به اختلالاتی در در شبکه غذا و نیروی این کشور شد، دولت بایدن رسیدگی و پاسخ به این حملات را به بالاترین سطح دولت آمریکا محول کرد.

شرکت تولید کننده گوشت آمریکا به نام "جی بی‌اس" مجبور شد ۱۱ میلیون دلار به هکرهایی که با باج‌افزار به سیستم‌های آن حمله کرده بودند پول پرداخت کند. آمریکا هکرهای مستقر در روسیه را به انجام این حمله متهم کرده بود.

همچنین شرکت خط لوله به نام "کلونیال پایپ لاین" مجبور شد به هکرها ۵ میلیون دلار باج پرداخت کند تا حملات به سیستم‌های خود را متوقف کند.

این دو شرکت آمریکایی باج خواسته شده را به شکل رمز ارز بیت کویین پرداخت کردند.

نرم‌افزار باج‌افزار با رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند. به طور معمول هکرها در ازای دریافت صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار باج، یک کلید برای باز کردن سیستم هک شده در اختیار قربانی قرار می‌دهند.

دولت بایدن امیدوار است گروه جدید غیر رسمی آن که "طرح مقابله با باج‌افزار" نام گرفته است، تلاش دیپلماتیک این کشور برای گفتگوی مستقیم با روسیه، ناتو و گروه هفت را تقویت کند.

آمریکا تمرکز خود را بر فعالیت سایبری چین افزایش داده و این کشور را متهم به اقدامات غیر قانونی در فضای مجازی کرده اما چین این اتهامات را رد می‌کند.

هنوز مشخص نیست چه کشورهایی در این جلسه شرکت خواهند کرد.

یکی از مقامات کاخ سفید گفته است آمریکا می‌خواهد به مساله سوء استفاده از رمز ارزها برای پولشویی باج پرداخت شده بپردازد و قصد دارد خلافکاران باج‌افزار را مورد تحقیق و تعقیب قرار دهد. بسیاری از افراد ناشناس هستند و به سازمانهای سایر کشورها حمله می‌کنند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه