ارسال به دیگران پرینت

بانک‌های مرکزی جهان استفاده از یوآن چین را تسریع می‌کنند

بیش از یک سوم بانک‌های مرکزی جهان به دنبال افزایش ذخایر یوآن خود هستند و به این ترتیب ارز چینی به زودی تاثیرگذاری خیلی بیشتری در سیستم مالی جهانی خواهد داشت.

بانک‌های مرکزی جهان استفاده از یوآن چین را تسریع می‌کنند

 تحقیقات جدید رویترز نشان می‌دهد که بیش از یک سوم بانک‌های مرکزی جهان به دنبال افزایش ذخایر یوآن خود هستند و به این ترتیب ارز چینی به زودی تأثیرگذاری خیلی بیشتری در سیستم مالی جهانی خواهد داشت.

مطالعات سرمایه‌گذاران عمومی جهان که هر ساله توسط اتاق فکر اومفیف لندن منتشر می‌شود نشان می‌دهد که یک سوم بانک‌های مرکزی جهان برنامه‌ریزی کرده‌اند ظرف ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده ذخایر یوآنی خود را افزایش دهند. در مقایسه باید اشاره کرد این میزان در سال گذشته تنها ۱۰ درصد بود.

این در حالی اتفاق می‌افتد که بین دولت‌های غربی و چین در عرصه جهانی همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

رشد ذخایر یوآن قطعاً یک گرایش جهانی خواهد بود اما این گرایش در آفریقا از همه قدرتمندتر خواهد بود. در آفریقا بیش از نیمی از بانک‌های مرکزی برای افزایش ذخایر یوآن خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

آنچه در سوی مقابل گرایش جهانی افزایش ذخایر یوآن اتفاق می‌افتد این است که ۲۰ درصد بانک‌های مرکزی جهان اعلام کرده‌اند ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده ذخایر دلار خود را کاهش خواهند داد.

همچنین ۱۸ درصد از بانک‌های مرکزی جهان اعلام کرده‌اند ذخایر یورو را کاهش خواهند داد.

۱۴ درصد از بانک‌های مرکزی هم اعلام کرده‌اند که به علت نرخ بهره منفی اتحادیه اروپا، دارایی خود از اوراق قرضه این اتحادیه را کاهش می‌دهند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه