ارسال به دیگران پرینت

8+1 کتاب که طرز فکر شما نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد

خواندن کتابی که طرز فکر شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد.

8+1 کتاب که طرز فکر شما نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد

خواندن کتابی که طرز فکر شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد. این کتاب‌ها لزوما توسط معروف‌ترین نویسندگان، بزرگترین متفکران یا بهترین نویسندگان جهان نوشته نشده‌اند. گاهی اوقات آن‌ها حتی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها نیز قرار ندارند. اغلب این کتاب‌ها موضوعاتی مثل عشق، خانواده، ترس، امید، آسیب و شادی را به چالش می‌کشند و باعث تغییر دیدگاه خواننده نسبت به زندگی می‌شوند. در ادامه با چند کتاب در این زمینه آشنا می‌شوید.

1. قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات یک اثر کلاسیک طنز است که بر ظهور و سقوط کمونیسم تمرکز دارد. خلاصه داستان مزرعه حیوانات به گروهی از حیوانات می‌پردازد که به رهبری یک خوک پس از راندن انسان‌ها تصمیم می‌گیرند که تمدن خود را در مزرعه تشکیل دهند. داستان زمانی تلخ می‌شود که خوک‌ها برای تقویت قدرت خود، جنگی را آغاز می‌کنند و درنتیجه این مسئله سایر حیوانات متوجه می‌شوند «برخی حیوانات از بقیه برابرترند.» این کتاب یکی از کتاب‌های فوق‌العاده سیاسی اجتماعی است و بنابراین، توصیه می‌کنیم خرید یا دانلود بهترین ترجمه قلعه حیوانات از دست ندهید.

2. مرد نامرئی

این رمان فوق‌العاده از رالف الیسون برای اولین بار در سال 1952 منتشر شد. در کتاب مرد نامرئی، تجربه یک شخصیت بی‌نام نشان داده می‌شود که در یک جامعه سیاه‌پوست در جنوب بزرگ شده است و زندگی پر از تجربیات تلخ و کابوس را پشت سر گذاشته است. در رمان مرد نامرئی موضوعاتی مثل نژادپرستی، از دست دادن معصومیت و جامعه‌ای مملو از ریاکاری مطرح می‌شود و بسیاری از درس‌ها و وحشت‌های ناشی از آن حتی وقتی کتاب را تمام می‌کنید در ذهن شما خواهد ماند.

3. دلبند

Morrison-Beloved-book

تونی ماریسون یک نویسنده نابغه در زمینه خلق داستان‌های دل‌خراش است و امروزه نیز به همان اندازه زمان انتشار آثارش نویسنده مهمی محسوب می‌شود. خلاصه کتاب دلبند به زنی به نام سته برمی‌گردد که برده‌ای است که اگرچه فرار کرده اما هنوز آزاد نیست. او نمی‌تواند خانه موردعلاقه‌اش را رها کند و اگرچه آن مکان پر از وحشت است اما برای او دلبستگی‌هایی نیز به همراه دارد. او فرزندش را برای اینکه به دست برده‌دار نیفتید می‌کشد و خاک می‌کند.

4. ترس از پرواز

این اثر شاهکار فمینیستی که در سال 1973 منتشر شده است موضوعاتی از قبیل جنسیت، زنانگی و ناامنی‌هایی که همه انسان‌ها با آن روبرو هستند را مطرح می‌کند. ترس از پرواز داستان زن متاهلی است که با مردی دیگر رابطه عاشقانه برقرار می‌کند و فانتزی‌هایی که هرگز نمی‌دانست قبلا داشته است را کشف می‌کند. اریکا جونگ، نویسنده این کتاب با کلمات صادقانه و انگیزشی خود برای خوانندگان بسیار الهام‌بخش است. خواندن کتاب ترس از پرواز برای هر کسی که به‌ویژه به موضوعات زندگی، عشق و روابط علاقه‌مند است توصیه می‌شود.

5. کیمیاگر

رمان فوق‌العاده کیمیاگر که توسط پائولو کوئیلو نوشته شده است در دسته آثار رئالیسم جادویی قرار دارد. خواندن این کتاب درعین‌حال که ساده است، مملو از هیجانات قوی، شخصیت‌های جذاب و عمیق، طرح‌های پیچیده و حکمت الهام‌بخش است. خلاصه داستان کیمیاگر به پسر چوپان اندلسی به نام سانتیاگو اشاره دارد که از سرزمین خود اسپانیا به صحرای مصر می‌رود تا گنج دفن‌شده در اهرام را پیدا کند. خرید این کتاب بسیار ساده است و می‌توانید PDF بهترین ترجمه آن را دانلود کنید و بخوانید.

6. تفکر سریع و کند

بعد از خواندن کتاب تفکر سریع و کند، طرز فکرتان تغییر زیادی خواهد کرد و درنتیجه رویکردی دیگر به زندگی خواهید داشت. دانیل کانمن، خلاصه‌ای از مهم‌ترین یافته‌های خود را از سال 1961، سالی که او به‌عنوان روانشناس شناختی شروع به کار کرد را در این کتاب مطرح می‌کند. کتاب تفکر سریع و کند یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در سال‌های اخیر نوشته شده است.

7. هنر شفاف اندیشیدن

ما تصمیمات زیادی در زندگی می‌گیریم. چند مورد از این تصمیمات منطقی هستند؟ اگر از رالف دوبلی، نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشید‌ن، این سوال را بپرسید، او خواهد گفت: بسیار اندک. این کتاب، مجموعه‌ای فوق‌العاده از 99 خطای تفکر از سوگیری‌های شناختی گرفته تا تحریف‌های اجتماعی است و خواندن آن می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های شما بسیار اثربخش باشد.

8. شیرجه در خوشبختی

stumbling-on-happiness-book

کتاب شیرجه در خوشبختی مانند فرزندخوانده مو قرمز کتاب‌های مرتبط با خوشبختی است. این کتاب با دیگر کتاب‌ها متفاوت است زیرا به‌طورکلی سعی می‌کند متقاعدتان کند که شما حتی نمی‌دانید در وهله اول چه چیزی خوشحالتان می‌کند، پس چرا در مورد آن استرس داشته باشید؟ دنیل گیلبرت، نویسنده کتاب شیرجه در خوشبختی، یک روانشناس مشهور هاروارد است که تبحر زیادی در آزمایش‌های عجیب‌وغریب دارد تا نشان دهد ذهن انسان چقدر نقص و سوگیری دارد.

9. تمدن و ملالت‌های آن

فروید رویکرد روان‌تحلیلی را ابداع کرد و علم روانشناسی را به یکی از علوم اصلی تبدیل کرد. او در محافل روشنفکری سراسر اروپا به‌شدت موردتوجه قرار گرفت. سپس جنگ جهانی اول شروع شد و آسیب‌های زیادی را ایجاد کرد. فروید از این ویرانی به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفت و در افسردگی عمیقی فرو رفت. به همین دلیل، او بیشتر دهه 1920 را در انزوا به سر برد که کتاب تمدن و ملالت‌های آن نتیجه این افسردگی بود. در این کتاب، یک استدلال ساده مطرح می‌شود: انسان غریزه‌ای عمیق و حیوانی دارد تا همه چیز را بخورد، بکشد یا ویران کند.

درنهایت، خواندن کتاب یکی از روش‌های بسیار موثر در رشد ذهن است و می‌تواند درس‌های زیادی به شما بیاموزد. بااین‌حال، هر کتابی نمی‌تواند طرز فکر شما نسبت به دنیا و زندگی را تغییر دهد. اگر به دنبال کتاب‌هایی هستید که موجب رشد ذهنی شما شوند کتاب‌های متعددی وجود دارند که در این زمینه موثر هستند و شما می‌توانید با خواندن کتاب‌هایی شروع کنید که در این مقاله با توجه به این منبع به معرفی آن‌ها پرداختیم.

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه