ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور عراق |

رئیس جمهور عراق: به احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان خوشبین هستیم

رئیس جمهوری عراق با ابراز امیدواری از احیای روابط دیپلماتیک بین عربستان و ایران اظهار داشت که با این حال، موانعی در این راه وجود دارد.

رئیس جمهور عراق: به احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان خوشبین هستیم

 «برهم صالح» در مصاحبه با شبکه سی ن ان آمریکا  در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند که سعودی ها و ایرانی ها روابط دیپلماتیک خود را احیا کنند، گفت: ما به این موضوع امیدوار هستیم. بدیهی است که موانعی در این راه وجود دارد اما ما امیدواریم که این موضوع خیلی زود رخ دهد.

صالح افزود: در نهایت ما همسایه هستیم و حتی اگر اختلافاتی داریم بایدصحبت کنیم. بهتر است به جای ماندن در وضعیت قطعی روابط، با همدیگر درباره اختلافات گفتگو کنیم. چون چنین وضعیتی برای منطقه خوب نیست.

وی ادامه داد: من خوشبینم. نسبت به مدت ها پیش خوشبینتر هستیم که این رونددر حال تغییر است و در نهایت با بازگشت به وضعیت افغانستان و درسهایی آموخته شده، ما مردم این بخش از جهان هستیم و باید درباره راه حل های سازنده و مبتنی بر موانع متقابل گفتگو کنیم.

رئیس جمهوری عراق ادامه داد: در مورد عراق، ما میدان درگیری جناح های اثرگذار و نمایندگان منطقه ای بوده ایم که با منابع عراقی و جان عراقی ها در خاک عراق جنگیدند. امیدواریم این وضعیت تغییر کند.

برهم صالح در ادامه گفت: یک دولت مستقل و دارای حاکمیت در عراق می تواند وجه مشترک منافع جناح های موثر بین ایرانی ها، عرب ها و ترک ها باشد. برای ما به جای هدر دادن منابع به دلیل درگیری، باید به دنبال ساختن زیرساخت ها، راه آهن، خطوط گاز و جاده های تجاری باشیم و با همدیگر همکاری کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه