ارسال به دیگران پرینت

کردستان |حملات ایران | حملات پهپادی |گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان

باقری: عملیات علیه گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در کردستان عراق ادامه می‌یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار جمع‌آوری پایگاه‌های آمریکا در اقلیم کردستان عراق شده است.

باقری: عملیات علیه گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در کردستان عراق ادامه می‌یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به دولت عراق و اقلیم کردستان هشدار داد که باید با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی برخورد کنند و عملیات نظامی ایران علیه این گروه‌ها ادامه خواهد یافت.

محمدحسین باقری روز یکشنبه ۲۸ شهریور در مراسم معرفی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «عملیات‌های ما در برخورد با گروهک‌های ضد انقلاب ادامه خواهد داشت و هیچ‌گونه شیطنتی را در این مرز‌ها تحمل نمی‌کنیم».

او مدعی شد که حملات ایران به مراکز تجمع گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی بر اساس «منشور سازمان ملل متحد» است.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین خواستار جمع‌آوری پایگاه‌های آمریکا در این منطقه شد و گفته که نباید از این پایگاه‌ها به عنوان «کانون ضد انقلاب و سازماندهی» استفاده شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دو هفته پیش حملاتی را به مناطقی در شمال کردستان عراق آغاز کرده و بر اساس گزارش رسانه‌های کردزبان، در این حملات از جنگنده و همچنین پهپادها برای بمباران برخی مناطق کوهستانی استفاده شده است.

وب‌سایت امنیتی «مشرق نیوز» در این زمینه گزارش داده که هدف حملات نظامی، مقرهای گروه دمکرات کردستان عراق بوده و سه منطقه «سیده کان؛ چومان و حاجی عمران عراق هدف حملات پهپادی قرار گرفته» است.

تهدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک هفته پس از هشدار مشابه دبیر شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد که در دیدار با نخست‌وزیر عراق خواستار «خلع سلاح» و «اخراج سریع» گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان عراق شد.

علی شمخانی در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی گفته بود که «گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان» تحرکات خود را افزایش داده و حضور این گروه‌ها «مخل امنیت مرزهای دو کشور» است.

محمد خاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نیز روز ۱۵ شهریور مدعی شده بود برخی گروه‌های مسلح از مناطقی در شمال کردستان عراق برای «تحرکات امنیتی» استفاده می‌کنند و مسئولان اقلیم کردستان و دولت عراق با این پدیده برخورد نمی‌کنند.

هم‌اکنون چندین گروه مسلح کُرد مخالف جمهوری اسلامی از جمله کومله (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)، پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) و حزب دموکرات کردستان (حدک) در اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، این گروه‌ها نیز جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.

 

منبع : رادیو فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه