ارسال به دیگران پرینت

انگیزه ی روزانه | ایجاد انگیزه ی روزانه | تحقق رویا | احساسات مثبت

5 راه آسان برای ایجاد انگیزه ی روزانه

همه ی ما گاهی بی حوصله هستیم و انگیزه ای برای انجام کارهای روزانه نداریم و برای رسیدن به اهداف خود به مشکل بر می‌ خوریم، اما همیشه راه‌¬هایی برای خلاص شدن از شر رکود و برای ایجاد انگیزه وجود دارد. در اینجا 5 راه آسان برای ایجاد انگیزه روزانه را به شما معرفی می کنیم.

5 راه آسان برای ایجاد انگیزه ی روزانه

نویسنده و مترجم : سمیه توکلی

همه ی ما گاهی بی حوصله هستیم و انگیزه ای برای انجام کارهای روزانه نداریم و برای رسیدن به اهداف خود به مشکل بر­می‌­ خوریم، اما همیشه راه‌­هایی برای خلاص شدن از شر رکود و برای ایجاد انگیزه وجود دارد. در اینجا ۵ راه آسان برای ایجاد انگیزه روزانه را به شما معرفی می­‌کنیم.

1. احساسات مثبت خود را پرورش دهید:

IIT-JEE

ما عادت کرده ایم که فکر کنیم در صورتی که به اهداف خود برسیم و همه ی کارهایمان را انجام دهیم آن زمان احساس شادی و خوشبختی خواهیم داشت، در حقیقت، دقیقا برعکس است، این روحیه ی ما است که بر انگیزه ی ما تاثیر میگذارد و آنرا تقویت میکند. هر چقدر ما احساسات درست و مثبت خود را تقویت کنیم به همان اندازه میتوانیم روز و هفته خود را با انگیزه ی بهتر شروع کنیم و از آن بیشترین نتیجه مثبت را بگیریم. در واقع وقتی خوشحال باشید، میتوانید هر کاری را انجام بدهید.

حال چگونه میتوان به این میزان از احساسات دست یافت؟ ساده است، به دنبال احساسات مثبت بروید. وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را خوشحال میکنند. وارد یک فعالیت مفید و لذت بخش شوید که میتواند مدیتیشن، یادگیری موسیقی، یادگیری صنایع دستی و یا ورزش گروهی باشد. بودن در جمع های مثبت همیشه راه حل مفید برای بدست آوردن انرژی مفید است.

 

2. اهداف خود را شفاف کنید:

MaxPixel.freegreatpicture.com-Hands-Cup-Coffee-Write-Writing-Notebook-Table-1246511

برای اینکه بتوانید به اهداف خود برسید ابتدا باید آنها را شفاف کنید، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید که هر قدم خود را در راستای آن هدف و براساس توانایی خود بردارید.

برای رسیدن به هر هدفی باید کاملا برنامه ریزی شده عمل کنید، و تمام کارهایی که لازم برای رسیدن به آن است را کامل و درست انجام دهید، منتظر فرصت نباشید، فعال باشید.

3. هر روز را فرصت طلایی برای تحقق رویای خود بدانید:

unnamed

احساسی را که در صورت رسیدن به هدف خود خواهید داشت را تصور کنید. این باعث میشود نیروی لازم برای شروع اقدامات لازم و انجام تمامی امور را پیدا کنید.

یک جمله کلیشه ای اما بسیار زیبا که میگوید :

"ماه را هدف بگیر، حتی اگر به هدف نرسی، در میان ستارگان فرود خواهی آمد"

 

4. افراد را با خود همراه کنید:

0737ec9b3932-cc0cf11b977c7-fae7d5d66bc

تحقیقات نشان داده که کودکان در هنگام قرارگیری در گروه همسالان خود مفید تر عمل میکنند. این در مورد بزرگسالان هم صدق میکند، بنابراین بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که خود را با افرادی که اهدافشان با شما در یک راستا است احاطه کنید. به عنوان مثال کسانی که در تلاش بودند وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشند هنگام پیوست به انجمن ها عملکرد مثبت تری از خود نشان دادند. همیشه سهیم شدن در مبارزه، از هدایت آن به تنهایی آسان تر است.

5. به پیروزی های کوچک توجه کنید :

پاداش-به-خود

یکی از موثرترین راههای تقویت انگیزه، کسب پیروزیهای کوچک است. سیستم پاداش دهی همواره یکی از موثرترین راههای ایجاد انگیزه است. هر چقدر تعداد پیشرفت های کوچک بیشتر باشد احساس میکنید که به جلو حرکت میکنید و در نهایت انگیزه ی بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد.

پس برای رسیدن به این موضوع، اهداف خود را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنید و پاداشهای کوچک برای گذشتن از هر سطح در نظر بگیرید. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • همین ارسالی در

      میشه واقعا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه