ارسال به دیگران پرینت

کلید رسیدن به موفقیت

همه‌ی ما با عبارت «خواستن، توانستن است» آشنا هستیم و تصور می‌کنیم کافی است خواسته‌ای را در ذهنمان نهادینه کنیم، تا دست یافتن به آن میسر شود.

کلید رسیدن به موفقیت

مترجم: مینا شهری

55آنلاین: همه‌ی ما با عبارت «خواستن، توانستن است» آشنا هستیم و تصور می‌کنیم کافی است خواسته‌ای را در ذهنمان نهادینه کنیم، تا دست یافتن به آن میسر شود.

گاهی اوقات، ممکن است ندانیم که چقدر روش‌های ذهن‌آگاهی و مراقبه، در رسیدن ما به موفقیت موثر هستند.

اما آیا می‌دانید عامل و کلید اصلی تبدیل شکست به موفقیت چیست؟ نظم.

در این مقاله، دونالد آلتمن، روان‌درمان‌گر و نویسنده، یک راهنمای سه‌مرحله‌ای برای زندگی متفکرانه و تاثیر نظم بر موفقیت ارائه نموده است.

تحقیقات نشان می‌دهند که نظم و انظباط شخصی، به دلیل این که حاصل «تلاش‌های طبیعی» و «آگاهی هدفمند» در اشخاص هستند، نسبت به ضریب هوشی، تاثیر بیشتری بر موفقیت افراد دارند.

آلتمن معتقد است تمام جنبه‌های زندگی، اعم از موسیقی، ورزش، تحصیلات، مسائل شغلی و به طور کلی هر بخشی که آرزو داریم در آن به موفقیت برسیم، نیاز به نظم و انظباط و وفای به عهد دارد.

بعد از این‌که با نظم و پایداری، بر آن فعالیت مسلط شویم، آن را به یک عادت درونی تبدیل می‌نماییم و می‌توانیم راحت‌تر به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنیم.

هر زمان که احساس ضعف یا عدم موفقیت داشته باشیم، با تمرین سه مرحله‌ای آلتنن، بدون توجه به شرایط زندگی، می‌توانیم به موفقیت نزدیک‌تر شویم.

این مراحل را با هم مرور می‌کنیم:

قدم اول: نفسی تازه کنید و یادتان باشد که ترس از شکست یعنی «کسب تجربه‌ی بیشتر».

گاهی اوقات احساس شکست ما را عقب می‌اندازد، اما خوب است که این افکار نامطلوب را از ذهن خود بیرون کنیم. کمی فکر کنیم، نفسی تازه کنیم و دوباره تلاش را آغاز کنیم.

قدم دوم: از تجربیات افرادی استفاده کنید که به موفقیت مورد نظر شما دست پیدا کرده‌اند.

پرسیدن و استفاده کردن از تجربیات افرادی که به هدف مورد نظر شما رسیده‌اند، هیچ ایرادی ندارد. از آن‌ها بپرسید که چگونه به این اهداف دست پیدا کرده‌اند، چه روش‌هایی برایشان بیشتر از همه مفید بوده، چه موانعی سر راهشان قرار داشته، و چگونه با آن‌ها روبه‌رو شده‌اند.

قدم سوم: از تمرین دست نکشید

سعی کنید هر روز تا می‌توانید تمرین کنید، حتی اگر احساس می‌کنید انرژی لازم برای انجام این کار را ندارید. وقت گذاشتن برای رسیدن به اهداف، بیش از هر عامل دیگری تاثیر مثبت دارد. از نزدیکان کمک بگیرید، و از تشویق و حمایت آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه