ارسال به دیگران پرینت

افزایش آمار طلاق | طلاق‌های صوری | امور زنان و خانواده | مستمری بازنشستگی

هشدار در خصوص طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری بازنشستگی والدین

‌معاون اسبق امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به انجام طلاق‌های صوری در کشور گفت: طلاق‌های صوری در کشور انجام می‌گیرد و اموال دولتی را می‌بلعد و هیچ کسی حواسش نیست. در برخی استان‌ها خانواده‌ها برای بدست آوردن پولی، به صورت صوری طلاق می‌گیرند تا حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود را بگیرند.

هشدار در خصوص طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری بازنشستگی والدین

زهرا سجادی در نشستی با متخصصین اصولگرا در حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار طلاق و لزوم توجه به طلاق‌های صوری انجام شده، اظهار کرد: این طلاق‌های صوری بار سنگین مالی و ضربه‌ای به دولت وارد و هیچ کسی نیست که بر آن نظارت کند که آیا اینها که جدا شده‌اند بر سر زندگی‌اند یا واقعاً جدا شده‌اند.

وی ادامه داد: جالب است در مدارس هم، مادران بچه‌ها و اولیا به هم طلاق صوری را توصیه می‌کنند که این کار را کردیم خیلی هم خوب بود و به هم این طلاق‌های صوری را یاد می‌دهند. این امر بررسی جدی می‌طلبد. به هر حال ناجوانمردانه و موریانه‌وار اموال دولت را می‌بلعند و اینکه این لقمه‌های شبهه دار چه می‌کند با خانواده‌ها؟ خودش یک مسئله است.

معاون اسبق امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به لزوم توجه به ستاد ملی زن و خانواده، گفت: یکی از کارهای بزرگ‌تری که ظرفیت آن در مرکز امور زنان و خانواده وجود دارد و باید به روز شود، ستاد ملی زن و خانواده است. اگر این ستاد ملی زن و خانواده با قوت سر کار باشد و چالش‌ها را با حضور رئیس جمهوری و هشت وزیر بررسی کند، می‌تواند خیلی قوت گیرد و سیاست‌های تصویب شده اش را می‌توان به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و ان جی اوها سپرد. ستاد ملی زن و خانواده ظرفیت بزرگی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه