ارسال به دیگران پرینت

سازمان همکاری شانگهایSCO | بندر چابهار در ایران

سخنرانی نخست وزیر هند درباره ایران

نخست وزیر هند روز جمعه در نشست عمومی بیست و یکمین اجلاس سازمان همکاری شانگهایSCO در تاجیکستان تأکید کرد که کشورهای آسیای مرکزی می توانند با اتصال به بندر چابهار در ایران، ظرفیت های اقتصادی گسترده ای را شکوفا کنند.

 سخنرانی نخست وزیر هند درباره ایران

نخست وزیر هند تأکید کرد که کشورهای آسیای مرکزی می‌توانند با اتصال به بندر چابهار در ایران، ظرفیت های اقتصادی گسترده ای را شکوفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری مینت، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه در نشست عمومی بیست و یکمین اجلاس سازمان همکاری شانگهایSCO در تاجیکستان تأکید کرد که کشورهای آسیای مرکزی می توانند با اتصال به بندر چابهار در ایران، ظرفیت های اقتصادی گسترده ای را شکوفا کنند.

وی در سخنرانی ویدئویی خود گفت: پتانسیل وسیع اقتصادی آسیای مرکزی به دلیل رادیکالیسم و افراط گرایی هنوز دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: اگر این منطقه بخواهد از سوخت های فسیلی یا تجارت بین کشورهای سازمان همکاری شانگهای سود ببرد، باید بر اتصال بیشتر تأکید کنیم.

مودی در ادامه از کشورهای عضو این سازمان خواست تا با احترام به تمامیت ارضی کشورها، ارتباط منطقه ای را تقویت کنند.

وی تأکید کرد که پروژه های ارتباط منطقه ای باید مشورتی، شفاف و همراه با مشارکت و اعتماد متقابل باشند. این اتصال باید به تمامیت ارضی همه کشورها احترام بگذارد و سازمان همکاری شانگهای باید هنجارهایی را برای پروژه های ارتباطی بر اساس این اصول تعیین کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سید ارسالی در

      باسلام. انشاالله که چشم دشمنان ایران کورباد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه